کاشت گونه‌های مقاوم به خشکی در پارک‌های سعدی و ملت اصفهان

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: ۷۹ هزار و ۴۸۰ گونه از گیاهان پوششی و گل دائم در پارک‌های سعدی، ملت و بلوار ملت این منطقه کاشته شد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در راستای کاشت گیاهان با نیاز آبی کم، بهبود سیما و منظر شهری و مصرف بهینه آب، کاشت بوته گیاهان پوششی و گل دائم شامل پاپیتال پیچ تلگرافی-کارپوبروتوس در پارک سعدی، ملت و بلوار ملت انجام شد، اظهار کرد: تعداد ۷۹ هزار و ۴۸۰ گونه از گیاهان پوششی و گل دائم در این نقاط کاشته شد.

وی با بیان اینکه استفاده از گیاهان پوششی می‌تواند به اصلاح الگوی مصرف آب در فضای سبز کمک کند، افزود: اجرای این طرح با رعایت اصول کیفی و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای افزایش سرانه فضای سبز این منطقه که در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد، ساماندهی پارک‌ها با استفاده از ۱۷۸۷ اصله درخت مقاوم و گل رز نسترن دائم انجام شد و کاشت پرچین شامل شمشاد زرشک خرزهره به طول ۷۴۸ متر نیز انجام شد.

کارگر با اشاره به کاشت گونه‌های کم‌آب در راستای توسعه فضای سبز شهری اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری اصلاح الگوی کاشت و به‌کار بردن گونه‌های گیاهی مقاوم به کم‌آبی در دستور کار قرار گرفته و در این راستا اقدامات خوبی در سطح منطقه پنج انجام شده است.

کارگر تصریح کرد: با توجه به تنوع بالای گیاهان و گل‌های اراضی و امکان دستیابی به گونه‌های با نیاز آبی کم، می‌توان با انتخاب گیاهان سازگار با هر منطقه و مقاوم به انواع تنش‌های محیطی، در افزایش کارایی مصرف آب در فضای سبز ایفای نقش کرد.

کد خبر 712349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.