گذشت اولیای دم از قصاص پس از ۱۲ سال در شهرستان لنده

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک پرونده قتل پس از ۱۲ سال در شهرستان لنده با تلاش متنفذان و معتمدان و گذشت اولیای دم با بخشش قاتل مختومه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با تلاش و حضور معتمدین، متنفذان، ریش‌سفیدان و صلح‌یاران یک نفر محکوم به قصاص در شهرستان لنده با گذشت اولیای دم از دار مجازات رهایی پیدا کرد.

محبوب افراسیابی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این نشست در لنده با حضور معتمدان، متنفذان، شورای تأمین و دادستان مرکز استان، برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۲ بر اثر نزاع بین زن و شوهر در روستای «عُروه» از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده که منجر به قتل زن شد پس از دستگیری قاتل و طی مراحل دادرسی نهایتاً رأی به قصاص قاتل صادر شد.

وی افزود: در نهایت با دستور دادستان پرونده به شعبه شورای حل اختلاف شهرستان لنده جهت صلح و سازش ارجاع شد و اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف شهرستان لنده و متنفذان و ریش سفیدان موفق شدند این پرونده قتل را پس از ۱۲ سال با گذشت اولیای دم مختومه کنند.

افراسیابی گفت: اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده نعمتی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر جزیل این خانواده دارد با اقدام انسان‌دوستانه علاوه بر عفو قاتل زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه فراهم کردند.

وی تصریح کرد: با کمک خداوند متعال در سال‌جاری این دومین پرونده قتل در شهرستان لنده بود که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر شد.

در ادامه سید هدایت محمودی اصل امام جمعه لنده با اشاره به آیات و احادیث قرآنی در مورد عفو و بخشش، گفت: همان‌گونه که در قرآن قصاص و انتقام برای خانواده مقتول به صراحت ذکر شده و حق قانونی است، عفو بخشش را هم در کنار این موضوع بیان نموده تا انسان‌ها بتوانند با برابری و برادری زندگی کنند.

وی افزود: باید کار فرهنگی بیشتری در طوایف استان صورت گیرد و ریش سفیدان، متنفذان، علما، روحانیون و مسئولان استان در زمینه ایجاد صلح و سازش تلاش کنند، چراکه لذتی که در عفو و بخشش است در انتقام و قصاص نیست.

کد خبر 712345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.