آبدانان کانون توجه استان با محوریت اشتغال است

استاندار ایلام با بیان اینکه شهرستان آبدانان کانون توجه استان در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعی و اشتغال است، گفت: اشتغال در شهرستان‌ها اولویت استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن بهرام‌نیا امروز _شنبه بیست‌وپنجم آذر_ در دوازدهمین کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: وزیر کشور در بازگشت از استان ایلام و در جریان حضور در شهرستان دزفول، بازدیدی از بزرگترین مجموعه پرورش قارچ کشور داشت و اعلام کرد که شهرستان آبدانان می‌تواند چنین مجموعه‌ای داشته باشد و ما از راه‌اندازی این مجموعه در آبدانان حمایت می‌کنیم.

وی افزود: وزیر کشور در جمع مردم شهرستان آبدانان اعلام کرد که اهمیت و اولویت توجه ما در خصوص شهرستان‌های استان به‌ویژه آبدانان، اشتغال است.

استاندار ایلام با بیان اینکه بر این اساس، اشتغال جزو اولویت‌های ما در استان به‌ویژه در شهرستان آبدانان است، تصریح کرد: امروز شهرستان آبدانان کانون توجه استان در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعی و اشتغال است. راهبرد و برنامه‌های استان و دستگاه‌های اجرایی باید با محوریت کانون توجه قرار دادن شهرستان آبدانان برای ایجاد اشتغال باشد.

بهرام‌نیا اضافه کرد: طرح‌ها و تخصیص‌های اعتباری در قالب تبصره ۱۸ برای مشاغل خانگی و سایر طرح‌هایی که موجب اشتغال می‌شود، باید به سمت آبدانان سوق داده شود.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف و مشخص شدن وضعیت کشتارگاه صنعتی شهرستان آبدانان تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی برای آبدانان با محوریت اشتغال و تولید طرح معرفی کنند.

استاندار ایلام با تاکید بر اهتمام و توجه بانک‌های عامل بر پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به طرح‌های اشتغال‌زایی عنوان کرد: هر بانکی در استان که نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن به‌جز نهضت ملی مسکن از جمله خودمالکی تعلل کند، برای برخورد قاطع به بانک مرکزی معرفی می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد در خصوص طرح‌های خرد و مشاغل خانگی تاکید کرد: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نسبت به طرح‌های اشتغال‌زایی کوچک و مشاغل خانگی که از سوی کمیته امداد و بهزیستی معرفی می‌شوند، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر 712338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.