«سامر ابودقه»؛ نودویکمین شهید رسانه در غزه

با شهادت تصویربردار شبکه الجزیره و خبرنگار فلسطینی، شمار شهدای خبرنگار در غزه از آغاز نبرد طوفان‌الاقصی به ۹۱ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با شهادت سامر ابودقه، تصویربردار شبکه الجزیره و علی عاشور ابومالک، خبرنگار فلسطینی، شمار شهدای خبرنگار از ابتدای تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه پس از عملیات طوفان الاقصی به ۹۱ تن رسیده است.

روز گذشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه الجزیره اعلام کرد که سامر ابودقه تصویربردار این شبکه که در جریان پوشش بمباران مدرسه فرحانه در خان‌یونس زخمی شده بود، پس از ۲۰ سال همکاری با الجزیره بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است.

«سامر ابودقه»؛ نودویکمین شهید رسانه در غزه

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین اعلام کرده است که «این خبرنگار ساعت‌ها مجروح و روی زمین افتاده بود، اما اشغالگران اسرائیلی اجازه امدادرسانی به او را ندادند تا در نهایت به شهادت رسید.»

الجزیره گزارش داده است «در حالی که سامر ابودقه تلاش می‌کرد به‌رغم جراحت شدید خود را از محل حمله خارج کند بار دیگر هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.»

«سامر ابودقه»؛ نودویکمین شهید رسانه در غزه

همچنین وائل ابودحدوح، خبرنگار سرشناس الجزیره در غزه نیز که در روزهای نخست تجاوز رژیم صهیونیستی، خانواده‌اش در یک بمباران شهید شده بودند، در این حادثه مجروح شد، اما پیش از حمله دوم توانست خود را از معرکه خارج کند و تحت درمان قرار گیرد.

منبع: فارس

کد خبر 712332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.