نگران ایمنی بازار هستیم/ قدردان رانندگان باشیم

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های همیشگی در شهر اصفهان مشکلات مربوط به بازار است، گفت: به‌شدت نگران ایمنی بازار هستیم، زیرا بازار مستعد حوادثی است که اگر پیش‌بینی نشود، ممکن است خسارت‌های جبران‌‎ناپذیری به بارآورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده صبح امروز _شنبه بیست‌وپنجم آذر_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، با اشاره به روز حمل‌ونقل و رانندگان اظهار کرد: در شهر اصفهان دو هزار راننده اتوبوس، ۱۰ هزار رانندگی تاکسی، هفت هزار راننده سرویس مدرسه و حدود ۵۰ راهبر مترو داریم و تعداد زیادی از افراد نیز در حوزه خدمات شهری از طریق ماشین‌آلات حمل زباله و راه‌سازی به‌عنوان راننده خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در طول سه سال که خدمت توفیق به شهروندان اصفهانی را داشتم، صبح روز حمل‌ونقل برای بازدید به پایانه شهید مهرابی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان می‌رویم، افزود: در ساعات بامدادی تعدادی از رانندگان در حال خروج از پایانه و سایر افراد آماده عزیمت به سطح شهر هستند که همچون مویرگی که حیات و حمل‌ونقل شهر را زنده نگه داشته‌اند و به سمت مسیرهای مختلف برای جابه‌جایی مردم حرکت می‌کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید قدردان رانندگان باشیم، ادامه داد: این قشر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند و ما تنها در طول روز شاهد زحمات آن‌ها هستیم؛ برخی شهروندان که متوجه فشار کاری آن‌ها نیستند، توقعاتی دارند که موجب می‌شود این افراد مورد بی‌مهری قرار گیرند.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های همیشگی در شهر اصفهان مشکلات مربوط به بازار است، تصریح کرد: به‌شدت نگران ایمنی بازار هستیم، زیرا بازار مستعد حوادثی است که اگر پیش‌بینی نشود، ممکن است خسارت‌های جبران‌‎ناپذیری را به بار آورد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی از جمله شهرداری در برابر وضعیت بازار مسئولیت دارند، گفت: برای رفع مشکل سد معبر در بازار و ایمنی و آتش‌نشانی، تلاش‌های زیادی شده است؛ بازار حدود ۸۰ مشکل جدی دارد که تا کنون برای رفع آن‌ها موفق نبوده‌ایم، در این راستا مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر، طی انجام مطالعاتی به این نتیجه رسید که تا زمانی که متولیان امر که خود بازاریان هستند، وارد جریان کار نشوند، مشکلات بازار قابل حل نخواهد بود.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه به کمک دستگاه‌های مختلف مقرر شد انتخاباتی در بازار برگزار شود و اعضای هیئت امنا انتخاب شوند، تصریح کرد: انتخابات هیئت امنای بازار، بیست‌وهشتم آذر از میان ۸۲ کاندیدا در پنج نقطه از بازار به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و ۱۱ نفر از رسته‌های مختلف شغلی بازار و حوزه جغرافیایی متناسب با بازار، به عنوان اعضای هیئت امنا انتخاب می‌شوند که در واقع حامیان و متولیان اصلی پیگیر حل مسائل بازار خواهند شد.

قاسم‌زاده با ابراز امیدواری برای شرکت بازاریان در این انتخابات، خاطرنشان کرد: صندوق‌ها در پنج نقطه از جمله مسجد امام (ره)، مقبره علامه مجلسی، مسجد دارالشفا و عصارخانه شاهی مستقر است، هفت هزار نفر از بازاریان واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند که از میان خودشان افرادی را انتخاب می‌کنند تا به کمک آن‌ها بتوانیم رونق بیشتری به بازار دهیم و ایمنی و امنیت خاطر برای کسبه فراهم شود.

کد خبر 712282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.