اجتماع ۱۰ هزار نفری عزاداران فاطمی در تیران برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تیران و کرون گفت: هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اجتماع ۱۰ هزار نفری عزاداران فاطمی در قالب هیئت عزاداری با محوریت بقاع متبرکه در این شهرستان برگزار می‌شود.

اصغر ادریسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با اشاره به مراسم ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: اجتماع ۱۰ هزار نفری عزاداران فاطمی در شهر تیران و آستان مقدس امام‌زادگان روز صبح شهادت در قالب حرکت هیئت‌های مذهبی انجام می‌شود.

وی افزود: پایان مراسم در بقاع متبرکه همراه با سخنرانی و مداحی برگزار و برنامه‌های فرهنگی جانبی از جمله برپایی نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه پخت سمنو در تیران به عنوان یک آئین در این روز برگزار می‌شود، تصریح کرد: این برنامه به صورت مشارکت همگانی همه‌ساله برگزار می‌شود و عاشقان حضرت زهرا (س) در این مراسم همکاری می‌کنند.

ادریسی با بیان اینکه حدود پنج تن سمنو در این مراسم پخته و روز شهادت در بین عزاداران توزیع می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر اجتماع عزاداران فاطمی، مراسم عزاداری در ۵۰ مسجد این شهرستان در حال برگزاری است که سخنرانی و مداحی همراه با توزیع نذری از جمله برنامه‌های آن‌ها است.

وی با اشاره به تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای به این مناسبت تاکید کرد: نباید از فضای مجازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی غافل شویم و با تولید محتوای رسانه‌ای در این محیط، سبک زندگی فاطمی ترویج پیدا کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تیران و کرون معرفی شخصیت حضرت زهرا (س) معرفی سبک زندگی فاطمی، بیان احادیث و اخلاق و سیره زندگی مشترک آن حضرت با امیرالمومنین (ع) را محور سخنرانی مراسم این روزها دانست و تاکید کرد: از گروه کودک و نوجوان نباید غفلت کرد و باید برای آن‌ها متناسب با سن و بر اساس سلایق محتوا تولید و عرضه شود.

ادریسی گفت: بعضی هیئت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی در این حوزه فعال شده‌اند، اما بخش عمده‌ای از هیئت‌های مذهبی نتوانسته‌اند برای این گروه که همراه با خانواده به مراسم می‌آیند برنامه ارائه دهند، از این‌رو برای افراد فعال فرهنگی در این عرصه فراخوان دعوت به همکاری صادر شده است.

کد خبر 712280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.