المپیک ۲۰۲۴ و خانه‌نشینی مردم پاریس در طول بازی‌ها

چندین رسانه جمعی و کاربران شبکه‌های اجتماعی فرانسوی مدعی شده‌اند که مقامات پاریس در حال بررسی اجرای قرنطینه برای ساکنان شهر در طول بازی‌های تابستانی المپیک ۲۰۲۴ هستند؛ چراکه سیستم حمل‌ونقل عمومی آمادگی میزبانی از سیل جمعیت بازدیدکننده را نخواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کاربران شبکه‌های اجتماعی و حتی بعضی از رسانه‌های جمعی فرانسوی مدعی هستند که به‌دلیل کمبود وسایل حمل‌ونقل عمومی برای همه بازدیدکنندگان شهر در طول المپیک ۲۰۲۴، مسئولان منطقه ساکنان را مجبور به ماندن در خانه در طول بازی‌های تابستانی خواهند کرد.

آن‌ها اظهار کرده‌اند که سیستم حمل‌ونقل عمومی منطقه آماده پذیرش این همه بازدیدکننده در یک زمان نیست، بنابراین ساکنان شهر مجبور خواهند بود در ساعات اوج ترافیک، از بیست‌وششم جولای تا یازدهم آگوست در خانه بمانند. کاربران سازماندهی یک رویداد ورزشی را برای توجیه چنین محدودیتی در آزادی حرکت را ناکافی و نامتناسب دانستند.

قرنطینه المپیک پاریس ۲۰۲۴

گفته می‌شود مسئولان پاریس پس از ارائه کدهای QR، نظارت تصویری با تشخیص چهره و محدودیت‌ها به‌منظور ساماندهی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، هم‌اکنون در حال بررسی یک «قرنطینه المپیکی» برای همه ساکنان است، زیرا به نظر می‌رسد در مناطق خاصی از شهر، حمل‌ونقل عمومی تنها در صورتی می‌تواند پذیرای تماشاگران و بازدیدکنندگان باشد که به سایر مردم گفته شود از مسیرهای مشابه استفاده نکنند.

المپیک ۲۰۲۴ و خانه‌نشینی مردم پاریس در طول بازی‌ها

این نظریه طنزآمیز با انتشار اخباری مبنی بر نیاز به این قرنطینه‌ها در یک روزنامه طنز مورد توجه و به‌طور واقعی مورد ارزیابی قرار گرفت. مدیران منطقه‌ای پاریس تأکید کردند که چنین اقدامی رخ نخواهد داد، با این وجود نگرانی‌ها در مورد فقدان آمادگی سیستم حمل‌ونقل پاریس برای حجم بالای جمعیت رو به افزایش است، زیرا چندین خط متروی داخل شهر اغلب در زمان اوج مصرف اشباع می‌شود و کمبود کارمند قابل‌توجهی وجود دارد.

در طول یک دوره عادی تابستانی، سیستم حمل‌ونقل عمومی پاریس روزانه پذیرای بین هشت تا ۹ میلیون نفر است، اما در طول بازی‌های المپیک، انتظار می‌رود تا ۱.۵ میلیون بازدید کننده اضافی وجود داشته باشد که فراتر از ظرفیت این وسایل است. با این حال کمیته مسئول حمل‌ونقل عمومی در منطقه پاریس تأکید کرده است که گزینه‌های حمل‌ونقل کافی و به‌موقع برای بازی‌های تابستانی آماده خواهد بود.

المپیک ۲۰۲۴ و خانه‌نشینی مردم پاریس در طول بازی‌ها

کد خبر 712276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.