انگلیس دسترسی زیر ۱۶ ساله‌ها به شبکه‌های اجتماعی را محدود می‌کند

دولت انگلیس در نظر دارد استفاده از شبکه‌های اجتماعی را برای افراد زیر ۱۶ سال محدود کند. پلتفرم‌های متخلف، جریمه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس در نظر دارد دسترسی نوجوانان زیر ۱۶ سال به رسانه‌های اجتماعی را محدود کند.

دولت این کشور با وجود اجرای قانون ایمنی آنلاین در حال بررسی اقدامات بیشتری است که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را ملزم کند تا از کودکان در برابر محتوای مضر محافظت کنند. آنها در غیر این‌صورت تا ۱۰ درصد از درآمد خود جریمه شوند.

بیبان کیدرون، فعال امنیت آنلاین کودکان اظهار کرد: «اکثریت قریب به اتفاق رسانه‌های اجتماعی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که اعتیادآور هستند و سبک زندگی غیرواقعی را به نمایش می‌گذارد.»

معاون سخنگوی رسمی نخست‌وزیر انگلیس در مورد این پیشنهاد خاص اظهار نظری نکرد، اما به خبرنگاران گفت: ما به‌طور گسترده به موضوع ایمن نگه داشتن کودکان در فضای آنلاین توجه می‌کنیم.

از زمانی که متا تصمیم گرفت پیام‌های رمزگذاری شده را معرفی کند، آژانس ملی جرم و جنایت انگلیس به والدین در مورد خطرات استفاده از فیسبوک هشدار داده است. این حرکت به این معنی است که متا دیگر آنچه را که کاربرانش با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، نمی‌بیند.

بریتانیا در اکتبر سال جاری (مهر و آبان) قانونی را با مضمون ایمنی آنلاین، برای وادار کردن شرکت‌های بزرگ فناوری به رعایت مواردی که روی سلامت روان افراد به‌خصوص کودکان تأثیر می‌گذارند، وضع کرد.

منبع: فارس

کد خبر 712264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.