خنثی سازی تحریم از طریق بازتعریف نقش ایران در نظم آینده امکان پذیر است

امام جمعه قصرشیرین گفت: خنثی‌سازی تحریم ها تنها از طریق بازتعریف نقش ایران در نظم آینده امکان‌پذیر است و در یک جهان غیرقطبی‌شده، پدیده‌هایی نظیر تحریم، سکوهای مالی و بانکی، زنجیره‌های ارزش جهانی و منطقه‌ای شکلی متفاوت از شرایط فعلی خواهند داشت به طوری که قدرت بلوک غرب برای اعمال تحریم کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام صادق صالحی امروز_بیست و چهارم آذر، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قصرشیرین، با بیان اینکه تاکنون چهار مسیر برای «مقابله با تحریم» در فضای سیاستگذاری کشور مطرح شده است، اظهار کرد: این مسیرها شامل رفع حقوقی تحریم و عادی‌سازی روابط اقتصادی، دور زدن تحریم و صدور مجوزهای موردی، استفاده از ابزارهایی نظیر پیمان پولی، بانکداری فراساحلی و اصلاحات اقتصاد داخلی است.

وی اظهار کرد: نکته مهم این است که هیچکدام از موارد فوق به تنهایی قادر به تحقق «خنثی‌سازی تحریم» نیستند ولی زمانی که افق و نقشه راه دست یافتن به تعادل جدید (نقش جدید ایران در عرصه بین‌الملل) مشخص شود هر یک از برداشت‌های متعارف چهارگانه، جایگاه خاصی در جورچین خنثی‌سازی تحریم به‌دست خواهند آورد.

خطیب جمعه قصرشیرین گفت: با نگاه فرصت محور مبتنی بر اندیشه‌های انقلابی و گفتمان انقلاب در عرصه اقتصاد که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی متجلی است می‌تواند یک فرصت طلایی برای پیشرفت همه‌جانبه به شمار آید.

وی در ادامه با اشاره به ره‌آورد سفر رئیس جمهور به مسکو، گفت: در روزهای گذشته ۲ کشور ایران و روسیه که بیشترین تحریم‌های تاریخ بر آنان اعمال شده سندی را مبنی بر از بین بردن تأثیرات تحریم‌های ظالمانه غرب جمعی امضا کردند که بخش اعظم این سند مقابله با تحریم‌ها، بر موضوعات اقتصادی متمرکز است.

حجت‌الاسلام صالحی اضافه کرد: بر همین اساس هم اکنون بیش از ۶۰ درصد مبادلات تجاری میان ایران و روسیه بر اساس ارزهای ملی یعنی ریال و روبل در حال انجام است.

وی گفت: با توجه به دیدارهای میان برخی وزرا و کارشناسان ایرانی و روسی در حاشیه نشست رؤسای جمهور ۲ کشور یکی از مهم‌ترین این دستاوردها برطرف شدن مشکلات قانونی و سرمایه‌گذاری پروژه تکمیل راه‌گذر شمال-جنوب بوده است.

امام جمعه قصرشیرین در ادامه با اشاره به تمرکز حملات اسرائیل در جنوب نوار غزه، گفت: استنباط و برداشت رژیم صهیونیستی این است که هم اسرا و هم رزمندگان حماس در جنوب غزه حضور دارند و به همین دلیل نیز جنگ علیه جنوب غزه را نیز آغاز کرده‌اند و در همین زمینه، صهیونیست‌ها اطلاعاتی را منتشر کرده و مدعی شدند که اکثر رهبران حماس در جنوب نوار غزه هستند.

وی گفت: صهیونیست‌ها که در از بین بردن حماس ناکام بودند، تضعیف حماس را از طریق ترور رهبران آن پیگیری می‌کنند تا برای خود دستاورد سازی کنند.

حجت الاسلام صالحی افزود: دلیل دیگر عملیات نظامی در جنوب غزه این است که رژیم صهیونیستی قصد دارد مردم مناطق جنوب غزه را به مصر کوچ دهد.

وی با تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) گفت: یکی از مهم‌ترین و مبارک‌ترین مهارت‌های زندگی که فوق‌العاده در توفیقات زندگی انسان اثر می‌گذارد و زندگی را توأم آرامش و نشاط می‌کند، مهارتی است که در روایات نورانی حضرات معصومین (ع) با سرفصل دعا برای دیگران است و این مهارت یکی از معروف‌ترین و برجسته‌ترین سیره‌های عملی حضرت زهرا (س) بوده است.

امام جمعه قصرشیرین در ادامه با اشاره به مناسبت ۳۰ آذرماه شب یلدا و بیان اینکه اسلام، دین پیوندهای «خانوادگی»، «خویشاوندی» و «اجتماعی» است گفت: در فرهنگ متعالی اسلام، جایگاه خانواده و هم‌چنین سنت بسیار حسنه صله رحم آنقدر مهم و اساسی است، آئین‌ها و سنت‌های خانواده‌محور و صله‌رحم مداری مثل رسم ایرانی شب یلدا (شب چله) را اسلام، نه تنها تأیید بلکه تشویق و تحسین می‌نماید و بر اساس آیات قرآن، در قیامت از انسان‌ها درباره صله رحم سوال خواهد شد.

کد خبر 712205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.