ضرورت توسعه مسئولیت‌های اجتماعی مس در رفسنجان

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه شرکت مس در ارائه خدمات باید طبق قانون و ضابطه و قانونی و شرعی عمل کند، بر ضرورت پرداخت حق مسلم مردم رفسنجان مبنی بر تأمین نیازها و توسعه مسئولیت‌های اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نمازجمعه _امروز بیست‌وچهارم آذر_ در مصلای امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) رفسنجان با اشاره به شکست طرح‌ها ونقشه‌های آمریکا در جنگ اسرائیل علیه مردم مقاوم و مظلوم غزه، اظهار کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش در کشورهای اروپایی مانند انگلیس، فرانسه و … با حمایت از صهیونیسم، دنیای استکبار را تشکیل داده‌اند و با گذشت ۷۰ روز نتوانستند علیه جمعیت کم غزه پیروز شوند.

وی با اشاره به اذعان اسرائیلی‌ها در ناتوانی جنگ علیه غزه، این جنگ را موجب علنی شدن ظلم آمریکا و قدرت‌های بزرگ و انزجار همگانی دانست و افزود: اسرائیل عملیات را با دو هدف بازپس‌گیری اسرا و نابودی غزه پیش برده است اما در هر دو موضوع نتوانست موفق شود.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه اتفاقات اخیر موجب شد چهره واقعی آمریکا که دم از حقوق بشر می‌زند، نشان داده شود، ادامه داد: مردم دنیا به میدان آمدند و۹۰ درصد از سران کشورهای اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل برای آتش بس رأی دادند اما آمریکا وتو کرد و رأی را زیر پا گذاشت.

وی با ابراز تنفر از واکنش سازمان ملل در مقابل آدم‌کشی در غزه، به وتوی قطعنامه‌های سازمان ملل توسط آمریکا برای چهلمین بار اشاره کرد و گفت: آن‌ها اگر هنر داشتند با رزمندگان فلسطینی می‌جنگیدند نه اینکه بمب‌های یک تنی را بر سر زنان و کودکان در بیمارستان‌ها و مکان‌های عمومی خالی کنند.

حجت‌الاسلام عسکری با اشاره به اندیشه، عقاید، تفکر و مقاومت مردم غزه در مقابل تحریم‌های آب، غذا و دارو، تصریح کرد: آن‌ها اسلام ستیزی راه انداختند؛ اما با جنگ غزه مردم به سوی اسلام و تشیع روی می‌آورند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات شهرستان در محافل مختلف سیاسی مسئله مس و مسئولیت‌های اجتماعی صنعت مس است، افزود: مردم رفسنجان دارای عزت نفس و طبع بلند ستودنی هستند و اگر جایی مطالبه‌گری داشته باشند با عظمت و شهامت در برخورد با مسائل ورود می‌کنند.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه شرکت مس در ارائه خدمات باید طبق قانون و ضابطه و قانونی و شرعی عمل کند، بر ضرورت پرداخت حق مسلم مردم رفسنجان مبنی بر تأمین نیازها و توسعه مسئولیت‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: آب آشامیدنی، کشاورزی و مراتع حواشی معدن مس آسیب دیده است و مردم هوا و آب آلوده مصرف می‌کنند.

وی خواستار شفاف سازی در حوزه درآمد، تولید و فروش مس شد و تصریح کرد: مسئله توسعه و گسترش جزو مطالبات به حق مردم است؛ توسعه در بهره برداری و افزایش استخراج و راه اندازی زمینه صنایع جنبی مس موجب کاهش بیکاری شده و ضمن بالا رفتن درآمدها و رونق صنایع پایین دستی، جلوی خام فروشی نیز گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام عسکری در ادامه با تأکید بر لزوم هم‌افزایی، اتحاد و همکاری بیشتر مسئولان که موجب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات نیز خواهد شد، توصیه کرد: اختلافات مدیریتی و حاکمیتی علاوه بر صدمه به مردم، موجب می‌شود مسئولان از چشم مردم بیفتند.

کد خبر 712196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.