لازمه جهان عاری از خشونت، نابودی استکبار است

امام‌جمعه شهرکرد گفت: لازمه جهان عاری از خشونت و ترور و افراطی‌گری، نابودی استکبار و رأس آن آمریکای جنایتکار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به روز حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: رانندگی در جاده‌ها کار آسانی نیست و مشکلات و سختی‌های فراوانی دارد، بنابراین باید قدردان رانندگان حمل و نقل عمومی باشیم و لازم است مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: حوزه‌های علمیه باید دانشگاهی و دانشگاه‌ها باید حوزوی شود و اجرای این مهم، زمینه ساز تربیت انسان‌های متعهد به نظام خواهد بود.

امام‌جمعه شهرکرد ادامه داد: لازمه جهان عاری از خشونت و ترور و افراطی‌گری، نابودی استکبار و رأس آن آمریکای جنایتکار است، امروز در غزه شاهد ظلم و جنایت‌ها هستیم، و رئیس جمهور آمریکا علناً خود را صهیونیست می‌نامد و از این خشونت‌ها حمایت می‌کند، اما جمهوری اسلامی با پیروی از مکتب اسلام ناب محمدی جهان را به مهر و محبت و عاری از خشونت دعوت می‌کند.

نکونام با اشاره به آئین سنتی شب یلدا، گفت: اگر در شب یلدا کنار بزرگان فامیل باشیم امر خوب و پسندیده‌ای است، اما سعی کنیم در این شب اسرافی صورت نگیرد، در شب یلدا مراقب مستمندان هم باشیم و اگر خوراکی تهیه می‌کنیم سعی کنیم برای آنها نیز تهیه شود تا از این شب لذت ببرند.

وی با بیان اینکه باید حضرت فاطمه الزهرا (س) را الگوی زندگی خود قرار دهیم، گفت: یکی از صفات حضرت الزهرا محدث است، زیرا فرشتگان به او نازل می‌شدند و این بانوی بزرگ اسلام احادیث پیامبر را نقل می‌کردند.

امام‌جمعه شهرکرد با بیان این‌که همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) استان چهار محال و بختیاری میزبان هشت شهید گمنام است، گفت: باید از گروه‌های تفحص شهدای گمنام دفاع مقدس قدردانی کرد، تصور این نباشد که این شهدا گمنام قدری استخوان هستند، بلکه روح یک جوان رشید بهشتی و ملکوتی تک‌تک این استخوان‌ها را همراهی می‌کند و این باعث اثر و متحول کردن قلب‌ها می‌شود.

کد خبر 712194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.