توسعه رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز جامعه انجام شود

امام جمعه تیران و کرون گفت: توسعه، افزایش و ارائه رشته های جدید دانشگاهی متناسب با نیاز جامعه انجام شود تا شاهد بیکاری فارغ التحصیلان نباشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام حسین رشیدیان امروز _جمعه بیست‌وچهارم آذر_ در خطبه‌های نماز جمعه تیران با اشاره به توسعه علمی و دانشگاهی در کشورمان اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی کشور در دهه‌های گذشته تاکنون، رشد علمی است که با افزایش مراکز دانشگاهی و همچنین تلاش فعالان این عرصه رقم خورده است.

وی با انتقاد از تشکیل رشته‌هایی که نیاز جامعه نیست، افزود: ایجاد رشته و یا پذیرش دانشجو در بعضی از رشته‌ها متناسب با نیاز جامعه نبوده و همین موضوع منتج به افزایش بیکاری و نارضایتی‌ها می‌شود.

امام جمعه تیران و کرون ادامه داد :‌۴۵ درصد از بیکاران در کشور دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و آنها به همین دلایل و عدم تناسب علاقه و تحصیلات بیکار شده‌اند.

وی با بیان اینکه باید نیازسنجی در پذیرش دانشجو و تشکیل رشته‌ها رقم بخورد، تصریح کرد: این موضوع علاوه بر رفع نیاز جامعه مانع بیکاری شده و نسل جوان در کار و علاقه خود مشغول به فعالیت خواهند شد.

حجت الاسلام رشیدیان با بیان اینکه راه اندازی کسب و کار تنها به تحصیلات دانشگاهی نیاز ندارد، یادآور شد: بسیاری از افراد بدون داشتن مدرک تحصیلی ایجاد شغل کرده و افراد تحصیل کرده را به کار گرفته‌اند.

وی به موضوعات بین المللی نیز اشاره کرد و گفت: آتش بس غزه به دلیل نگاه ظالمانه دولت آمریکا اعمال نشد و در این موضوع به ناکارآمدی سازمان‌های بین المللی پی می‌بریم.

خطیب جمعه تیران یادآور شد: سازمان‌های جهانی که خود را مسئول رسیدگی به این موضوعات می‌دانند در اتفاقات و جنگ غزه وارد نشدند و از مظلومان آن کشور حمایت نکردند.

وی به باز پس‌گیری زمین مجموعه فدک به نفع مردم و بیت‌المال را از اقدامات صورت گرفته در این شهرستان اعلام کرد و گفت: مسئولان برای حفظ بیت‌المال تلاش خود را به کار گرفتند.

امام جمعه تیران از مسئولان شهری خواست تا به دور از اختلاف، دغدغه و نیازهای شهر را پیگیری و به آن رسیدگی کنند.

وی همچنین به شب یلدا اشاره کرد و اذعان داشت: صله رحم در قالب این رویداد رقم می‌خورد که بسیار مهم بوده و باید صله رحم بین اقوام و آشنایان بیشتر شود که برکات زیادی هم دارد.

کد خبر 712190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.