آلودگی به آسمان کلانشهر اصفهان باز می‌گردد

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان از آغاز شرایط پایداری جو از اوایل هفته تا اواسط روز دوشنبه بیست‌وهفتم آذر همراه با غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در نیمه اول روز تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس خبر داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر سامانه بارشی بر روی استان طی امروز از نیمه شب شرقی است.

وی افزود: بر این اساس در بیشتر مناطق امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، در روزهای شنبه تا دوشنبه جو نسبتاً پایداری در سطح استان انتظار می‌رود که این موضوع سبب افزایش غلظت آلاینده‌های شهری و صنعتی در نواحی مرکزی خواهد شد.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره آغاز شرایط پایداری جو از روز شنبه بیست‌وپنجم تا اواسط وقت دوشنبه بیست‌وهفتم آذر همراه با غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در نیمه اول روز تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس، تصریح کرد: این شرایط طی مدت یاد شده در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی تداوم دارد.

وی، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و شرایط انباشت آلاینده‌های جوی را از مخاطرات سامانه مذکور در استان دانست و گفت: ممنوعیت تردد غیرضروری در سطح شهرها و پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز به ویژه افراد آسیب‌پذیر، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۴ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱- درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: کاشان با بیشینه دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد و شهرضا و ورزنه با کمینه دمای ۴- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 712188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام رعنا DE ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 0
    سلام . مگه رفته بود که باز می گردد؟!!