جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با خشونت است

خطیب جمعه گچساران گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز پرچمدار مبارزه با خشونت و افراطی‌گری در جهان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی منش، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار کرد: ۲۵ آذرماه روز تحقیق و پژوهش است، تحقیق و پژوهش نیاز اساسی هر کشوری برای رشد، توسعه و پیشرفت است.

وی افزود: قرآن کریم نیز انسان را به تعقل و تفکر دعوت کرده است، زیرا کسب علم قدرت و آگاهی به همراه دارد

امام جمعه شهر گچساران با بیان اینکه دوشنبه ۲۷ آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت شهید مفتح است، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه گفتمان اصیل انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: اتحاد در جامعه می‌تواند موجب پیشرفت جامعه شود و حوزه و دانشگاه باید پرچم‌دار این وحدت باشند.

هاشمی منش خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب بهترین راه برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه ترسیم‌شده است که امیدواریم حوزه و دانشگاه در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: روز یکشنبه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) است و امیدواریم مردم گچساران بازهم با شرکت در مراسمات سوگواری دهه دوم فاطمیه ارادت خود به ساحت اهل‌بیت علیهم‌السلام را نشان دهند.

خطیب جمعه گچساران گفت: مراسم محوری این روز از مکان روگذر تا بوستان شهدای گمنام خواهد بود که تقاضا داریم همه اقشار مختلف مردم در این مراسم شرکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: ۲۶ آذر روز حمل‌ونقل عمومی است که از همه جهادگران این عرصه تشکر می‌کنم و از مسئولان نیز انتظار داریم که مشکلات این عزیزان را مرتفع کنند.

هاشمی‌منش خاطرنشان کرد: ۲۷ آذرماه روز جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری نام‌گذاری شده‌است و این عنوان را نظام مقدس جمهوری اسلامی به سازمان ملل پیشنهاد داد و این روز هم تصویب شد.

وی اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی پرچم‌دار و علمدار مبارزه با خشونت و افراطی‌گری است و اگر بخواهیم دنیا عاری از خشونت شود پس چاره این است که رژیم صهیونیستی به‌عنوان مرکز خشونت امروز خاموش شود.

امام جمعه گچساران گفت: امروز مرکز خشونت دولتمردان آمریکایی، انگلیس مکار و هم‌پیمانان آن‌ها است و امروز جوانان باغیرت محور مقاومت دشمنان را به افول نزدیک کرده‌اند و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک نابودی مراکز خشونت و افراطی‌گری را شاهد باشم.

وی افزود: این روزها فضای کشور و استانمان به عطر شهدای خوش‌نام معطر شده‌است، شهدایی که اسوه ایستادگی، جوانمردی، مقاومت و پایمردی هستند.

هاشمی منش با بیان اینکه عصر امروز نیز شهرمان میزبان سه شهید گمنام است، گفت: آنچه مهم است حرکت در مسیر شهدا است و هدف شهدا مبارزه با ظلم و ستمگری در عالم بود شهدا مخالف بی‌حجابی و بی‌عفتی بودند و امروز راه شهدا ادامه دارد.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: در بحث اختلاس چای «دبش» ردپای برخی عوامل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دیده می‌شود و آنچه مسئله است باید برای مردم تبیین شود چرا این‌همه دلار فقط در اختیار یک شرکت گذاشته می‌شود و مردم از سران قوا انتظار دارند که ریشه فساد در کشور را قطع کنند و برخورد قاطع نیز صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سفر اخیر رئیس جمهور به روسیه دستاوردهای خوبی داشته است، اما مردم باید نتیجه این حرکت‌ها و اقدامات را در اشتغال، معیشت و زندگی‌شان ببینند.

هاشمی منش افزود: نکته دیگر اینکه متأسفانه در بازار نظارت آن‌چنانی وجود ندارد و کالاها باقیمت‌های مختلف عرضه می‌شود متولیان امر باید در بازار نظارت کنند و در این راستا جدیت داشته باشید.

وی افزود: مسئله اشتغال جوانان همچنان دغدغه اصلی مردم است و مردم ما دین‌دار و پایبند به انقلاب هستند و مسئولین نیز تلاش کنند و در حل مشکلات جوانان جدیدت داشته باشند.

خطیب جمعه گچساران گفت: هیچ‌وقت خدمات هیچ دولتی را زیر سوال نبرده و نمی‌بریم، اما اگر جایی هم کوتاهی صورت گرفته حتماً باید تذکر داد.

کد خبر 712187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.