عملیات طوفان الاقصی منجر به بیداری اسلامی به صورت جهانی شد

امام جمعه بخش کویرات طوفان الاقصی را نشانگر افول قدرت‌های استعماری و استکبای در منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز بخش کویرات بعد از توصیه و سفارش به تقوای الهی و عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، اظهار کرد: ابوذر غفاری که یکی از صحابی باوفای پیامبر اسلام است از محضر پیامبر اسلام درخواست کرد که او را موعظه کند و پیامبر نیز در جواب فرمودند تو را به تقوای الهی سفارش می‌کنم که سرچشمه همه خوبی‌ها است.

وی ضمن اشاره به روز ۲۶ آذر و روز حمل و نقل گفت: دربحبوحه جنگ تحمیلی، اواخر پاییز ۱۳۶۱، حدود یکصد کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور، پهلو گرفته بود و تخلیه سریع، امن و صحیح کالاها در آن شرایط کمبود کالاهای اساسی در کشور و تهدید حملات دشمن، تبدیل به یکی از مسائل مهم کشور شده بود، همین موضوع منجر شد امام خمینی (ره) در ۲۶ آذر آن سال در پیامی تاریخی، کامیون‌داران کشور را به مشارکت در تخلیه هرچه سریع‌تر کشتی‌ها فراخواندند، به‌دنبال این فرمان تاریخی، کشور شاهد بسیج عمومی کامیون‌داران شد و صحنه‌های زیبایی از فداکاری، ایثار و تلاش شبانه‌روزی را در حافظه تاریخی خود ثبت کرد.

امام جمعه بخش کویرات افزود: به شکرانه و ماندگاری این اقدام جهادی، و در جهت آگاهی اقشار مختلف مردم از نقش و جایگاه والای شبکه گسترده حمل و نقل کشوری، شورای فرهنگ عمومی کشور، ۲۶ آذر را روز ملی حمل و نقل نامیده است.

در ادامه حجت الاسلام قاسمی ضمن اشاره به روز ۲۷ آذر گفت: همه روزها می‌توانند از روزهای به یاد ماندنی باشند، ولی گاه رویدادهای مهمی سبب می‌شود تا یک روز، برای همیشه در طول تاریخ ماندگار بماند مانند بیست و هفتم آذر سال ۱۳۵۸ که یادآور شهادت مظلومانه فرزند برومند این آب و خاک، شهید آیت اللّه دکتر محمد مفتح است که به دلیل تلاش‌هایش برای وحدت دو نهاد حوزه و دانشگاه، این روز، «روز وحدت حوزه و دانشگاه» نامیده شده است.

قاسمی با اشاره به وقایع اخیر غزه تصریح کرد: به رغم خواست استکبار جهانی و رژیم کودک‌کش صهیونیستی مقاومت حماس و مردم فلسطین در این مدت، تحولات بسیاری را در منطقه و جهان ایجاد کرد که سبب شکل‌گیری جغرافیای سیاسی جدیدی در منطقه غرب آسیا شد.

در ادامه خطیب جمعه بخش کویرات گفت: جغرافیای سیاسی منطقه به نفع جهان اسلام، ایران اسلامی و جریان مقاومت اسلامی درحال دگرگونی است و طوفان الاقصی نشان داد که دیگر قدرت و معادلات نظامی آمریکا و رژیم صهیونسیتی در منطقه تأثیرگذار نیستند.

قاسمی عملیات طوفان الاقصی را سبب تشدید آمریکا زدایی در منطقه غرب آسیا دانست و گفت: سلطه آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و اروپایی‌ها در منطقه روز به روز درحال کمتر شدن است و این نشانگر افول این قدرت‌های استعماری و استکبای در منطقه است.

امام جمعه شهر ابوزید آباد بیان کرد: عملیات طوفان الاقصی نشان داد که مسئله فلسطین بعد از ۷۵ سال اشغالگری توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی، هنوز مسئله اول جهان اسلام است؛ زیرا مسئله فلسطین زنده بوده و مردم آن در جغرافیای سیاسی جدید نقش مهم و بی‌بدیلی را خواهند داشت و گروه‌های حماس و جهاد اسلامی نشان دادند که جریان مقاومت به دنبال آزادی مردم فلسطین از یوغ استکبار و سلطه‌گری رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی سبب شد تا بیداری اسلامی به صورت جهانی در اقصی نقاط دنیا به وجود آید اگر روزی در فتنه ۱۳۸۸ «شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» می‌دادند؛ اما امروز نه تنها در سراسر ایران بلکه در سراسر جهان شعار حمایت از فلسطین و لبنان سر می‌دهند و اعلام می‌کنند که فلسطین پیروز است و اسرائیل نابود است.

حجت الاسلام قاسمی گفت: وظیفه خود می‌دانم که از امت اسلامی ایران در سراسر کشور تجلیلی و تکریمی و تشکری داشته باشم اولاً به خاطر حضور در مجالس فاطمیه که بسیار باشکوه برگزار شده و همچنین به خاطر حضور در تشییع پیکر شهیدان گمنام که در ایام فاطمیه بر روی دستان مردم باوفای ایران اسلامی تشییع و گلباران کردند این شهدای والا مقام همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها وارد کشور شدند ضمن آنکه شهدای ما در دوران دفاع مقدس به تاسی از حضرت زهرا و ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین وارد نبرد با دشمن شدند بنابراین همه ما و ملت ایران خود را مدیون خون شهدا می‌دانیم.

وی در پایان افزود: شهدای گمنام در حقیقت ستارگان درخشان کشور ما هستند وظیفه خود می‌دانیم که با عظمت از آنها یادی کنیم و انتظارات آن‌ها را که دفاع از حق و عدل و دین و ناموس و غیرت و حجاب و عفاف و دین‌مداری و ولایتمداری است با قدرت و قوت ادامه دهیم.

کد خبر 712183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.