ثبت‌نام بیش از ۱۴۰۰ زوج جوان در پروژه مسکن ملی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از تعداد ۱۳ هزار و ۴۰۰ زوجی که به تازگی در استان زندگی خود را آغاز کرده‌اند، هزار و ۴۶۰ زوج در پروژه مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز _جمعه، بیست و چهارم آذر_ در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه فرصتی فراهم کنیم تا جوانان پای کار بیایند، اظهار کرد: زمینه اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان فراهم شود و راه و شهرسازی آماری از اختصاص طرح نهضت ملی مسکن به زوج‌های جوان ارائه کند.

وی با اشاره به آمار راه و شهرسازی مبنی بر ثبت‌نام ۱۳ هزار و ۴۰۰ زوجی که به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کردند، افزود: از این تعداد یک هزار و ۴۶۰ زوج به پروژه وصل شدند که آمار پایینی است و این اداره کل در جلسه آینده آمار جامعی از مسکن جوانان ارائه کند که برای چه تعداد افراد با مشکل زمین مواجه هستیم یا چه تعداد آورده پایینی دارند تا در خصوص آنها تصمیم‌گیری کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آمار مسکن جوانان پایین و قابل قبول نیست، گفت: اگر موضوع مسکن جوانان را حل کنیم به ازدواج و فرزندآوری کمک کردیم.

وی خواستار تسریع در روند پرداخت تسهیلات ازدواج شد و تصریح کرد: طبق اعلام ورزش و جوانان از مجموع ۱۰ هزار نفر متقاضی وام ازدواج، تسهیلات به ۶۰ درصد متقاضیان پرداخت شده‌است که اختلاف آماری میان بانک و ورزش جوانان به لحاظ پرداختی وجود دارد که جلسه میان بانک و دستگاه اجرایی برگزار و آمارها واقعی شود.

احمدزاده خاطرنشان کرد: از آنجا که موضوع جوانان مهم و حائز اهمیت است هر دستگاهی که عضو این جلسه است برنامه مدون و مشخصی در حوزه جوانان ارائه کند که در این زمینه چه اقدامی باید انجام شود.

وی بر اجرایی و عملیاتی شدن همه جلسات به خصوص در حوزه جوانان تاکید کرد و افزود: جلسات تنها به گفت‌وگو نباشد و باید اجرایی و عملیاتی کار انجام شود تا بخشی از دغدغه‌های جوانان رفع شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جلسات گفت‌وگویی احساس می‌شود که مشکل آن‌چنانی در استان وجود ندارد، اما وقتی عملیاتی حضور پیدا می‌کنیم مشکلات زیاد است و هنوز باید کار در استان انجام شود و برای هر کاری هم طرح و برنامه نیاز است.

احمدزاده تصریح کرد: نه اینکه در استان کار انجام نشده باشد، کارهای خوبی انجام گرفته است اما برای رفع مشکلات و دغدغه‌ها از استان نیازمند کار بیشتری هستیم‌.

کد خبر 712182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.