صهیونیست‌ها با فرهنگ فاطمی می‌جنگند

امام جمعه قزوین گفت: امروز می‌بینیم صهیونیست‌ها با فرهنگ فاطمی می‌جنگند، کاری که صهیونیست‌ها می‌کنند ضد فرهنگ فاطمی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز _جمعه بیست‌وچهارم آذرماه_ در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) اقامه شد، با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: امروز می‌بینیم صهیونیست‌ها با فرهنگ فاطمی می‌جنگند، کاری که صهیونیست‌ها می‌کنند ضد فرهنگ فاطمی است.

وی اضافه کرد: حضرت فاطمه (س) می‌فرماید الجار ثمّ الدار، یعنی ابتدا دیگران و سپس خودمان اما صهیونیست‌ها به قیمت کشتن کودکان، زنان و محرومان، یتیم کردن کودکان و آواره کردن توده‌های مظلوم مردم و ویرانی و خرابی خانه‌های مردم، همه دنیا را برای خودشان می‌خواهند، صهیونیست‌ها همه این جنایات را انجام می‌دهند چون معتقدند همه چیز باید برای آنها باشد، در حالی که فرهنگ حضرت فاطمه (س) مقدّم داشتن دیگران بر خود است.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: این قتل عام‌هایی که در سرزمین‌های اشغالی، یمن و هر کجا نسبت به پیروان دین و اهل بیت (ع) اتفاق می‌افتد، دشمنی با حضرت فاطمه (س)، رسول خدا (ص) و خاندان عصمت و طهارت است و موجب خشم و غضب الهی خواهد بود.

عابدینی عنوان کرد: روز تحقیق و پژوهش را در پیش داریم، رهبر حکیم انقلاب اسلامی فرمودند سنگ بنای یک انقلاب علمی در کشور گذاشته شده، به پا خیزید و دشمن بدخواه و کینه‌توز را که از جهاد علمی شما به شدت بیمناک است ناکام سازید، اتعداد علم و تحقیق در ملت ما از متوسط جهان بالاتر است. یک زمانی آمار این بود که ما ۱۳ برابر میانگین دنیا سرعت علمی داریم، اینها نشان می‌دهد کشور ما به سرعت جدی و پرشتاب برای فتح قله‌های علم، دانش و پیشرفت حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما دوران سختی را گذرانده‌ایم، شاید هنوز هم باید برخی سختی‌ها را تحمل کنیم اما مطمئنیم آینده نظام اسلامی ما و کشورمان، به برکت دانشمندان متدین و متعهدمان روز به روز روشن‌تر و آبادتر خواهد بود و سختی‌ها و گرفتاری‌ها را به همت همه مردم و با جدیت بیشتر مسئولان اصلی و دست‌اندرکاران پشت‌سر خواهیم گذاشت.

امام جمعه قزوین فرارسیدن روز حمل‌ونقل را یادآوری کرد و گفت: مسئولانی که می‌توانند یک جاده روستایی را طوری درست کنند که خوف و خطر و تصادف در آن نباشد، مردم با گرد و خاک آلوده نشوند، گرفتاری نکشند، ماشین‌هایشان از بین نرود، باید در این حوزه بکوشند و هر کسی در این زمینه کوتاهی کند، مسئول است.

عابدینی یادآور شد: زمانی که شما این جاده را درست می‌کنید، هر ماشینی که از آنجا عبور می‌کند، حتی اگر راننده و سرنشینان حواسشان به کار شما نباشد، خدا برای این مسئول ثواب در نظر می‌گیرد، اگر هم برعکس باشد و به این امور رسیدگی نکنید، لعنت مردم را در پی خواهد داشت.

جایزه صلح نوبل را به جلادترین آدم‌ها اهدا می‌کنند

وی با بیان اینکه روز جهان عاری از خشونت و افراط‌گری را در پیش داریم، تصریح کرد: آن کسی که جایزه نوبل را بنا گذاشت، خودش مخترع دینامیت بود و تمام فکرش این بود که چه‌کار کنیم، اگر در یک جا خواستیم آدم‌هایی را بکشیم، مجبور نباشیم تک‌تک بکشیم، بلکه دسته جمعی آنها را از بین ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: مانند بمب‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها که به صورت یکجا جمعیت زیادی از زنان و کودکان را به شهادت می‌رسانند، این آدم هم که جایزه نوبل را بنا گذاشت عمری این طور فکر می‌کرد و صد و اندی کارخانه اسلحه‌سازی را در کشورهای مختلف راه انداخته بود، جایزه صلح این آدم به چه کسانی باید برسد؟

عابدینی ادامه داد: جمله کسانی که از این مؤسسه و از بقایای ثروت این تبهکار جایزه صلح دریافت کرده‌اند، اسحاق رابین صهیونیست خون‌آشام است، شیمون‌پرز یهودی صهیونیست خونخوار است، اوباما و جنگ‌هایی که در زمان او اتفاق افتاد، سان‌سوچی همان خانم جلاد که در میانمار مدتی اخبارش مانند خبرهای غزه خون به دل آدم‌ها در تمام دنیا می‌کرد، کیسینجر که طراح جنگ‌های آمریکایی در کشورهای مختلف دنیا بود، تعداد آدم‌هایی که با مشورت این خائن کشته شدند قابل شمارش نیست، خون‌خوار بودن وجه مشترک همه این هاست، اینها جایزه صلح نوبل را گرفته‌اند.

وی با ذکر اینکه جایزه صلح نوبل را به جلادترین آدم‌ها اهدا می‌کنند، تأکید کرد: چرا انور سادات باید جایزه نوبل بگیرد؟ برای اینکه کاری کرد که مردم زشتی چهره منحوس صهیونیست‌ها را نبینند و بگویند اینها اهل آشتی هستند، بنابراین ما در دنیایی هستیم که صلح را این طور می‌بینند، جایزه صلح را به جلادترین آدم‌ها می‌دهند، اینها برای ما درس است و باید به انبیای الهی، ائمه (ع) و حضرت فاطمه (س) پناه ببریم.

ساخت ۲۰۰ باب خوابگاه متأهلان در دانشگاه بین‌المللی قزوین

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) هم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین از آغاز اجرای برنامه تحولی وزارت علوم در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت ساخت ۲۰۰ باب خوابگاه متأهلان در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) کلید خورده است.

سیدعلی قاسم‌زاده شکل‌گیری و اجرای سند دانشگاه اسلامی را از دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و گفت: تخصیص هزینه‌های ابرطرح چشمه نور یا شتابگر ملی را رئیس‌جمهور قبول کردند و اینها نشانه توجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به حوزه فناوری‌های برتر و دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه قزوین بیش از اینکه استان صنعتی باشد، استان دانشگاهی است، اضافه کرد: طبق رتبه‌بندی تایمز دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی برای نخستین‌بار رتبه سوم در بین دانشگاه‌های جامع و رتبه نهم را در میان کل دانشگاه‌های کشور کسب کرده است. همچنین این دانشگاه رده ۶۰۰ دانشگاه‌های برتر دنیا را در اختیار دارد.

تولید ۱۰ محصول تحریم‌شکن و فن‌آورانه

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه این دانشگاه در دولت دوازدهم از هفت‌کشور دنیا دانشجوی خارجی داشت، گفت: اما الآن موفق به جذب دانشجوی خارجی از ۲۲ کشور شدیم و بنابراین ۱۵ کشور به مشتری ما در عرصه علم، دانش و فن‌آوری مبدل شدند و تعداد دانشجویان غیرایرانی را سه‌برابر کردیم.

قاسم‌زاده از راه‌اندازی تالار و نهاد قزوین‌شناسی در این دانشگاه خبر داد و افزود: با این کار می‌خواهیم نسل جوان را با فرهنگ، تمدن و هویت اصیل استان قزوین بشناسانیم، چرا که یکی از حربه‌های رسانه‌ای غرب این است که جوانان و مردم را از گذشته ببرند.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۴۰ طرح پژوهشی و تحقیقاتی در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) در سال جاری ادامه داد: این دانشگاه در سال جاری ۱۲ میلیارد تومان قرارداد پژوهشی کاربردی با نهادهای علمی و تحقیقاتی منعقد کرده که نسبت به سال قبل بیش از ۶ برابر رشد داشته است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به جذب ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات دانشگاهی در سفر ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: از این اعتبار ۱۲۰ میلیاردتومان به دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اختصاص داده شده است.

قاسم‌زاده از سه‌برابر شدن واحدهای فن‌آور و شرکت‌های دانش‌بنیان این دانشگاه خبر داد و افزود: همچنین با ارتقای مرکز رشد به پردیس رشد و فن‌آوری از دیگر دستاوردهای همین یک‌سال اخیر است و همچنین پارک علم‌وفناوری هم از سطح سه به سطح ۲ ارتقا یافته است. همچنین در یک‌سال اخیر موفق به تولید ۱۰ محصول تحریم‌شکن و فن‌آورانه در دانشگاه شدیم.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰ تفاهم‌نامه همکاری با صنایع، شرکت‌ها، سازمان‌ها و حتی کشورهای مختلف به ویژه کشورهای جبهه مقاومت مثل سوریه، عراق و لبنان منعقد شده و در ضمن دانشگاه بین‌المللی قزوین در فهرست بیست‌ویکمین دانشگاه‌های حکمت‌بنیان قرار گرفته است.

کد خبر 712178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.