سحابی «مرد دونده» را رصد کنید

سحابی مرد دونده (Running Man) NGC 1977 جمعه -بیست‌وچهارم آذرماه- بین ساعت 20:05 تا 04:05 با استفاده از دوربین دوچشمی یا تلسکوپ قابل مشاهده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سحابی مرد دونده (Running Man) NGC 1977 هفته‌های آینده در صورت فلکی جبار به خوبی در آسمان عصر قابل مشاهده خواهد بود؛ جمعه -بیست‌وچهارم آذرماه- حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و در عصر روزهای بعد هر روز چهار دقیقه زودتر به اوج خود می‌رسد.

سحابی مرد دونده از اصفهان بین ساعت ۲۰:۰۵ تا ۰۴:۰۵ قابل مشاهده است، به طوری که حدود ساعت ۲۰:۰۵ حدود ۲۱ درجه از افق شرقی بالاتر می‌‎رود، ساعت ۰۰:۰۵ نیز ۵۲ درجه بالاتر از افق جنوبی به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید، حوالی ساعت ۰۴:۰۵ نیز از دسترس خارج می‌شود؛ این سحابی از زاویه چهار درجه و ۵۰ دقیقه قوسی، در بیشتر نقاط قابل مشاهده است، می‌توان آن را در عرض‌های جغرافیایی بین ۶۵ درجه شمالی و ۷۴ درجه جنوبی مشاهده کرد.

سحابی NGC 1977 با قدر ۶.۶ کاملاً کم نور است و مطمئناً با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست، اما می‌توان آن را از طریق دوربین دوچشمی یا تلسکوپ رصد کرد.

رصد سحابی شکارچی

سحابی شکارچی M42 با قدر ۴.۰ در هفته‌های آینده به خوبی در آسمان عصر قرار خواهد گرفت، جمعه -بیست‌وچهارم آذرماه- نیز حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و در عصرهای بعدی هر روز چهار دقیقه زودتر به اوج خود می‌رسد؛ این پدیده از اصفهان بین ساعت ۱۹:۴۷ تا ۰۴:۲۳ قابل مشاهده است، به طوری که حدود ساعت ۱۹:۴۷ حدود ۱۷ درجه از افق شرقی بالاتر می‎‌رود، ساعت ۰۰:۰۵ نیز ۵۱ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید، سپس حدود ساعت ۰۴:۲۳ از دسترس خارج می‎‌شود.

سحابی شکارچی M42 در زاویه پنج درجه و ۲۳ دقیقه، از بیشتر نقاط جهان قابل مشاهده است، می‌توان آن را در عرض‌های جغرافیایی بین ۶۴ درجه شمالی و ۷۵ درجه جنوبی مشاهده کرد؛ رصد این سحابی با قدر ۴.۰ با چشم غیرمسلح به جز در یک مکان تاریک دشوار است، اما می‌توان آن را از طریق یک دوربین دوچشمی یا تلسکوپ رصد کرد.

کد خبر 712128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.