بودجه مناسب برای مناسب‌سازی قزوین برای معلولان تخصیص یابد

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: تخصیص ردیف بودجه عملیاتی مناسب در توسعه عدالت اجتماعی در خدمات شهری برای مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی برای معلولان شهر ضروری است.

فاطمه اشدری رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین خواستار توجه به مناسب‌سازی شهر و پیاده‌روها برای افراد ناتوان، سالخورده و معلولان شد و اظهار کرد: تخصیص ردیف بودجه عملیاتی مناسب در توسعه عدالت اجتماعی در خدمات شهری برای مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی شهر ضروری است.

وی با بیان اینکه اختصاص بودجه یادشده موجب تسهیل امور مربوط به معلولان می‌شود، اضافه کرد: در ضمن مدیریت شهری ناخواسته به لحاظ شرایط ناایمن و نامناسب به آمار معلولان اضافه می‌کند که به این ترتیب باید این قصور جبران شود.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه این گفتگو با اشاره به طرح لایحه شیوه‌نامه واگذاری غرفه‌های مجموعه تاریخی و فرهنگی سرای سعدالسلطنه گفت: هنوز نتوانسته‌ایم تصمیم درستی برای این مجموعه تاریخی فرهنگی و گردشگری اتخاذ کنیم. این بنا جاذبه‌های زیادی برای گردشگر دارد و از سوی دیگر باید بتوانیم برای واگذاری غرفه‌های آن متناسب با کاربری آن برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم.

اشدری خاطرنشان کرد: باید شرایط واگذاری غرفه‌ها به گونه‌ای باشد که تمامی هنرمندان شاخص که همگی از افتخارات قزوین پایتخت خوشنویسی هستند، در این مجموعه غرفه اهدایی و رایگان داشته باشند.

وی همچنین خواستار توجه به هنرمندان و اساتید این هنر در مجموعه سعدالسلطنه شد و افزود: این مجموعه به لحاظ گردشگری برایمان مهم است و در این راستا هزینه‌های زیادی شده است؛ پس لازم است تا اساتید و هنرمندان بنام استان قزوین در این مکان فرهنگی تاریخی غرفه‌ای داشته باشند و کارهایشان در معرض دید گردشگران و بازدید کنندگان قرار گیرد.

رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر قزوین همچنین خواستار تشکیل کمیته خاص مبحث گردشگری برای تدوین برنامه در کنار سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین شد و ادامه داد: گردشگران باید چهره به چهره با فعالیت‌های هنری هنرمندان برجسته قزوینی آشنا شوند و در حوزه هنر خوشنویسی باید موجبات گردشگری خوشنویسی فراهم شود.

کد خبر 712117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.