حادثه آتش‌سوزی شهرک صنعتی تلنگری برای مسئولان بود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: حادثه آتش‌سوزی در شهرک صنعتی یزد تلنگری برای مسئولان بود تا نظارت جدی در خصوص چنین اماکنی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی شاه‌حسینی در نشست هماهنگی راه‌اندازی سامانه اطلاعات واحدهای تولیدی با رویکرد ایمنی، اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی در شهرک صنعتی یزد تلنگری برای مسئولان بود تا نظارت جدی در خصوص چنین اماکنی داشته باشند.

وی افزود: یکی از مواردی که دولت و واحدهای تولیدی وظیفه و مسئولیت دارند، حفظ سرمایه و موجودیت واحد تولیدی است که در این بین ایمنی و حریق با توجه به حوادث اتفاق افتاده در استان بیشترین ضربه را از این جهت به بخش تولید وارد کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد هدف از راه‌اندازی سامانه اطلاعات واحدهای تولیدی را تسهیل در دستیابی به اطلاعات شرکت‌های شهرک صنعتی عنوان کرد و گفت: این سامانه می‌تواند با جمع‌آوری اطلاعات دقیق از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی کمک‌رسان آتش‌نشانان در مواقع اضطراری و حوادث باشد.

شاه‌حسینی با اشاره به وقوع چندین مورد آتش سوزی در شهرک صنعتی یزد در سال جاری، بر ضرورت افزایش ایمنی واحدهای صنعتی و تأمین تجهیزات مورد نیاز برای اطفای حریق در لحظات اولیه و جلوگیری از گسترش آن در شهرک تاکید کرد.

وی تصریح کرد: سامانه اطلاعات واحدهای تولیدی با رویکرد ایمنی به آدرس safeness.ir طراحی و پیاده‌سازی شده است که واحدهای صنعتی در فاز اول موظف به درج داده خود در سامانه مذکور شوند.

به گزارش ایمنا، حادثه آتش سوزی در شهرک صنعتی یزد در بخش سردخانه کارخانه طراوت که در واقع سردخانه نگهداری مواد غذایی است، رخ داد و در این حادثه ۱۴ دستگاه خودروی سنگین از تمام ایستگاه‌های شهر یزد برای مهار آتش به کار گرفته شد.

کد خبر 712116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.