پروژه فیبر نوری مبارکه تا پایان سال تکمیل می‌شود

شهردار مبارکه از بهره‌برداری و تکمیل پروژه فیبر نوری با عنوان زیرساخت هوشمندسازی شهر تا پایان سال خبر داد.

محمدمهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: اجرای این پروژه از سه سال گذشته و به صورت سرمایه گذاری B.O.L.T آغاز شده است و بر اساس قول شرکت پیمانکار و قول مساعد معاون وزیر ارتباطات تا اسفندماه سال جاری تکمیل خواهد شد.

وی افزود: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها از پروژه‌های بزرگی است که با مشارکت شهرداری مبارکه در شهر در حال اجراست و تکمیل آن نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها می‌باشد.

شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: پروژه فیبر نوری اینترنت با کیفیت و پرسرعت مطابق با استانداردهای جهانی را در دسترس عموم قرار می‌دهد.

احمدی با اشاره به اهداف پروژه فیبر نوری خاطرنشان کرد: اهداف کلانی همچون توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، ارتباط دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی بدون محدودیت، اطلاع رسانی، انتقال آسان و کم هزینه از این اهداف است.

وی اتصال شبکه‌های اداری با سرعت بالا، هوشمندسازی تقاطع و پایش تصویری دوربین‌های ترافیک را از دیگر اهداف اجرای این پروژه برشمرد و ادامه داد: ایجاد شبکه فیبر نوری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری مبارکه محسوب می‌شود که تحقق این مهم در آینده بستر ارائه بسیاری از خدمات نوین به شهروندان خواهد بود.

شهردار مبارکه اضافه کرد: قرارداد فاز اول این پروژه حدود ۱۳۰ کیلومتر پیش‌بینی‌شده که در حال حاضر ۵۵ کیلومتر آن در حال تکمیل است.

احمدی با بیان اینکه بیشتر شبکه‌های کامپیوتری و یا مخابرات از راه دور در مقیاس وسیعی از فیبر نوری استفاده می‌کند، تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه خدمات الکترونیک و رسیدن به اهداف شهر هوشمند، توسعه شبکه فیبر نوری است و با توجه به مزایای فراوان آن، امروزه از این نوع کابل‌ها در موارد متفاوتی استفاده می‌شود.

وی گفت: با اجرای این پروژه ضمن حفظ شهر از تخریب و توسعه‌های مکرر در زمینه‌ی حفاری شبکه‌های ارتباطی زمینی، امکان ارائه تمامی خدمات ارتباطی از طریق یک شبکه سراسری مهیا خواهد شد و به عبارت دیگر، پایه و اساس ایجاد شهر الکترونیک مهیا خواهد شد.

کد خبر 712089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.