برگزاری مانور شبانه عملیاتی اطفاء حریق و امداد ونجات در پارکینگ بین‌الحرمین شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: در راستای ارزیابی توان تخصصی پرسنل عملیاتی در اطفاء حریق و نجات مصدومان مانور شبانه عملیاتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، هادی عیدی پور امروز_ پنجشنبه بیست‌وسوم آذر_ در ارتباط با برگزاری این مانور اظهار کرد: به منظور بالا بردن توان جسمانی و عملیاتی نیروهای آتش نشانی هنگام بروز حریق و حوادث احتمالی در طبقات منفی و پارکینگ‌های مسقف و ارزیابی توان تخصصی پرسنل عملیاتی در اطفا حریق و نجات مصدومان در پارکینگ بین‌الحرمین شیراز با حضور مدیر کل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها برگزار شد.

وی افزود: این مانور و تمرین عملیاتی روز گذشته چهار شنبه بیست و دوم آذر با حضور ۶ ایستگاه و ۹ خودرو اطفایی سنگین و نیمه سنگین و ۳۵ نیروی آتش نشان طبق سناریوی طراحی شده در زمان مقرر و با رعایت تمامی اصول استاندارد برگزار شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، اضافه کرد: در سناریوی این مانور فرضی چند خودرو در پارکینگ مسقف بین‌الحرمین دچار آتش سوزی شد که بلافاصله مأموران آتش نشانی در محل حاضر می‌شوند و از چند جهت مختلف به پارکینگ وارد شده و همزمان با خاموش کردن آتش افراد محبوس شده را نجات دادند.

عیدی پور افزود: در این مانور عملیاتی تعداد قابل توجهی خودروهای سنگین و نیمه سنگین اطفایی حضور داشتند و از دوربین حرارتی جهت جست و جو و نجات مصدومان استفاده شد.

به گزارش ایمنا، در پایان این مانور، جلسه‌ای در محل مانور با حضور تیم‌های عملیاتی برگزار شد و سطح آمادگی آتش نشانان مورد ارزیابی قرار گرفت.

کد خبر 712054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.