برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی ۲۵ میلیون نفر با خط یک متروی اصفهان در ۱۴٠۲

مدیرعامل سابق شرکت متروی منطقه اصفهان گفت: جابه‌جایی ۲۵ میلیون نفر به وسیله خط یک مترو، هدف در ۱۴٠۲ بود که با استقبال خوب مردم، در حال حاضر یک میلیون نفر از برنامه جلوتر هستیم، همچنین با اضافه کردن دو رام به ۱۴ رام قطار، می‌توانیم این آمار را بیش از این افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا خورزنی ظهر امروز _پنجشنبه بیست‌وسوم آذر_ در آئین تکریم و معارفه چند تن از مدیران شهرداری اصفهان که در محل سالن اجتماعات قطار شهری برگزار شد، با بیان اینکه شعار اصلی مترو حمل‌ونقل سریع، ایمن و پاک است، اظهار کرد: جابه‌جایی ۲۵ میلیون نفر به وسیله خط یک مترو، هدف در ۱۴٠۲ بود که با استقبال خوب مردم، در حال حاضر یک میلیون نفر از برنامه جلوتر هستیم، همچنین با اضافه کردن دو رام به ۱۴ رام قطار، می‌توانیم این آمار را بیش از این افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه هر قطار شهری با سرفاصله ۱۱ دقیقه حرکت می‌کند، افزود: در خط یک قطار شهری تنها بخش شمال تا جنوب شهر را سرویس‌دهی می‌کنیم و اگر خط دو به این خط اضافه شود به آمار بهتری نزدیک می‌شویم، از این‌رو دغدغه داریم تا خط دو قطار شهری را هرچه سریع‌تر به پایان برسانیم.

مدیرعامل سابق شرکت متروی منطقه اصفهان تاکید کرد: شرکت مترو از حساس‌ترین و منظم‌ترین شرکت‌ها بوده و فرصتی برای خطا نداریم، از این رو تلاش کردیم تا قطار شهری همواره بدون تأخیر وارد ایستگاه شود.

خورزنی با بیان اینکه برای حساسیت بیشتر هزینه زیادی کردیم و این اقدام موجب شد تا دستگاه‌های جدید وارد مترو اصفهان شود، گفت: سیستم نگهداری و تعمیرات در مترو تأثیر بسزایی دارد و اگر در مترو چنین حوزه‌ای نباشد، هیچ‌گونه اقدامی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در شرکت مترو با بدنه فنی بسیار قوی که وجود دارد، در حال حاضر قطار شهری اصفهان بیش از ۶۰۰ هزار کیلومتر را طی کرده، همچنین امیدواریم شاهد واردات تعدادی قطعات باشیم و به خوبی تعمیرات را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل سابق شرکت متروی منطقه اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد ۲۰ میلیون سفر بودیم که این تعداد در سال جاری بیشتر خواهد بود.

خورزنی با بیان اینکه سیستم عملکرد خودکار قطار ( ATO) کمک زیادی در هوشمندسازی قطار شهری دارد، افزود: به دلیل دیدگاهی که به خط دو قطار شهری داشتیم، برای نخستین بار حجم چهار ایستگاه را افزایش دادیم.

مدیرعامل سابق شرکت متروی منطقه اصفهان با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی وارد مزایده شد و درآمدزایی خوبی به وجود آمد، تصریح کرد: ۷۵.۸ درصد سهام آن متعلق به شهرداری اصفهان است، از این رو برای رفع بعضی معضلات باید سهام شهرداری به زیر ۵۰ درصد برسد.

خورزنی با بیان اینکه خدمات‌رسانی توسط قطار شهری بدون هیچ توقفی صورت گرفته است، گفت: اضافه شدن قطارهای شهری در دستور کار سال آینده قرار دارد، همچنین امید است تا حداقل نیازهای خط دوم مترو شهرداری اصفهان را برطرف کنیم.

کد خبر 712053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.