طرح تکام در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح تکام (توانمندسازی و کارآفرینی مردم‌پایه) در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، جهانگیر شاهینی امروز _پنجشنبه، بیست‌وسوم آذر_ در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در راستای پیشرفت همه جانبه روستاهای کشور به عنوان مبادی مهاجرت به شهرها که آثار منفی اقتصادی و فرهنگی از جمله خدشه به امنیت غذایی و محو فرهنگ تمدن‌ساز روستا را به دنبال دارد و همچنین برای تدوین الگوی مهاجرت معکوس بر مبنای تقویت حکمرانی روستا طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه (تکام) در شورای اجتماعی وزارت کشور مصوب و به استان‌ها ابلاغ شده‌است.

وی افزود: دولت در تلاش است تا با بررسی ابعاد مختلف این طرح، نگاه‌ها به سوی توانمندسازی مردم و استفاده از ظرفیت‌های مختلف روستا معطوف شده تا علاوه بر بازگشت روستاها به هویت اصلی خود، زمینه مهاجرت معکوس فراهم شده و روستاها به کانون برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های توسعه اقتصادی تبدیل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسیری که در طرح تکام (توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه) هدف‌گذاری شده، پیشرفت همه‌جانبه روستا و پایداری استقرار روستاییان فعلی و کمک به مهاجرت معکوس است که لازمه آن توانمندسازی مردم و بالفعل ساختن ظرفیت‌های روستا است.

شاهینی تصریح کرد: بر اساس تاکید دولت به دستگاه‌های اجرایی اطلاعات طرح‌های آماری مبنای تصمیم‌گیری سازمانی بوده و نیاز است که اطلاعات لازم به موقع در اختیار این سازمان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم برنامه دوساله پروژه‌های قابل خاتمه تا پایان سال ۱۴۰۳ را تهیه کرده و در این راستا تقسیم اعتبارات عمرانی با اولویت مصوبات سفرهای استانی و پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از مجموع ۱۳ هزار میلیارد تومان مصوب سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان ابلاغ شده‌است و مدیران دستگاه‌های اجرایی ضمن ارتباط با سازمان‌های مرکزی خود به جد پیگیر تخصیص‌های مربوطه باشند.

شاهینی با بیان اینکه به هیچ عنوان به پروژه‌های راکد اعتبار تخصیص داده نمی‌شود، گفت: اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت لازم است در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصویب و توزیع شوند.

کد خبر 712050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.