ماجرای حضور فرماندار اصفهان با ویلچر در مراسم هفته معلولان چه بود؟

مدیر اداره بهزیستی شهرستان اصفهان استفاده معلولان از تمام معابر شهری مانند افراد عادی را مهم‌ترین مطالبه آن‌ها از مسئولان ارشد استان بیان کرد و گفت: مبلمان شهری باید به صورتی باشد که همه بتوانند از آن استفاده کنند، اما در درصد ضعیفی از معابر رمپ‌های مورد نیاز برای معلولان جسمی حرکتی ایجاد شده است.

جواد سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری بهارستان به مناسبت هفته معلولین و برای نخستین‌بار در اصفهان جشنی را برای معلولین برگزار کرد که ۱۳۰ نفر در این جشن شرکت کردند و به هر کدام از آن‌ها یک میلیون تومان کارت هدیه اهدا شد.

وی با تقدیر از این اقدام ارزنده شهرداری بهارستان ادامه داد: فرماندار شهرستان نیز در این مراسم حضور داشت و از مدیران خواست همراه با دو ویلچر در مراسم حضور پیدا کنند تا ببینند آیا معلولان دعوت شده می‌توانند وارد سالن شوند؟

مدیر اداره بهزیستی شهرستان اصفهان با اشاره به اهمیت توجه یک مسئول ارشد به وضعیت مناسب‌سازی معابر برای معلولان گفت: فرماندار نتوانست با ویلچر از رمپ ورودی سالن بالا برود و با توجه به اینکه شهرداری متولی مناسب‌سازی معابر است، نخستین مطالبه فرماندار این بود که در مکان‌های عمومی وضعیت تردد معلولان نیز مورد توجه قرار گیرد.

سلمانی این حرکت فرماندار را بسیار ارزنده و جالب خواند و یادآور شد: این مطالبه بهزیستی و معلولان جسمی حرکتی است که همه مدیران یک‌بار هم که شده، باید برای ورود به اداره خود از ویلچر استفاده کنند، زیرا این خواسته ما برای مناسب‌سازی است.

وی استفاده معلولان از تمام معابر شهری مانند افراد عادی را مهم‌ترین مطالبه این قشر بیان کرد و افزود: مبلمان شهری باید به صورتی باشد که همه بتوانند از آن استفاده کنند، اما درصد ضعیفی از معابر مناسب‌سازی و رمپ‌هایی مورد نیاز برای معلولان جسمی حرکتی ایجاد شده است.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان اصفهان با اشاره به لزوم توجه مدیران به مشکلات تردد معلولان در ادارات و دستگاه‌های دولتی گفت: مسئولان باید به این درک برسند که یک معلول که برای رفت‌وآمد در شهر به ویژه انجام امور اداری خود با چه مشکلاتی روبه‌رو است و اگر ادارات مناسب‌سازی خوبی ندارند، حتماً موانع را برطرف کنند.

سلمانی از برگزاری چندین نشست مشترک بین معلولان و فرماندار خبر داد و تاکید کرد: مطالبه اصلی و اول معلولان از فرماندار مناسب‌سازی بوده و آن‌ها همه مسئول ارشد اصفهان خواستند با ویلچر در شهر و بسیاری از اماکن آن تردد کنند تا مشکلات معلولان جسمی و حرکتی را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 712047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.