لینک‌های جعلی سهام عدالت همچنان قربانی می‌گیرد

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که با شگرد ارسال پیامی تحت عنوان واریز سود سهام عدالت در پیام‌رسان واتساپ و هدایت کاربران به لینک جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: پیرو ارجاع پرونده یکی از شهروندان با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی وی و نظر به حساسیت موضوع و فراگیر شدن حوزه فیشینگ و بدافزارهای متداول، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد متهم با شگرد ارسال پیامی تحت عنوان واریز سود سهام عدالت در پیام‌رسان واتساپ و هدایت شاکی به لینک جعلی، اطلاعات بانکی او را سرقت کرده است و سپس اقدام به برداشت‌های غیر مجاز از حساب او می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: تحقیقات نشان داد این متهم از افراد سابقه‌دار در برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های مردم است که فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفته و به صورت گسترده و حرفه‌ای اقدام به فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی مردم می‌کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سرانجام اقدامات فنی و تخصصی و رصد هوشمندانه، مخفیگاه متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از منزل وی، آلات و ادوات جرم کشف شد.

وی اظهار داشت: شهروندان ضمن وارد نشدن به آدرس‌های اینترنتی مندرج در پیام‌های دریافتی از سرشماره‌های ناشناس، در صورت نیاز به پرداخت وجه به صورت اینترنتی از اصالت و درستی آدرس درگاه‌های بانکی اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 712032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.