حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی وظیفه ملی و همگانی است

رئیس‌کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و اجرای طرح‌های صیانت از اراضی ملی یک وظیفه ملی و همگانی است و دستگاه‌های اجرایی نقش مهمی در این زمینه دارند و باید در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، سومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی امروز _پنجشنبه بیست‌وسوم آذر_ با حضور حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا رئیس‌کل دادگستری استان و اعضای شورا در سالن شهید بهشتی دادگستری برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس‌کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار کرد: حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی و حفظ کاربری اراضی کشاورزی و حمایت از حقوق عامه وظیفه و مأموریت همه دستگاه‌های مرتبط است و همه سازمان‌های متولی اراضی ملی باید در حفظ و نگهداری اراضی ملی مربوط به حوزه خود تلاش کرده و جلوی تصرفات احتمالی را قبل از وقوع آن بگیرند و با نظارت بیشتر اجازه ندهند تا سودجویان نسبت به تصرف اراضی ملی اقدام کنند.

وی با تاکید بر اجرای کامل و دقیق مصوبه‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان، انجام اقدامات پیشگیرانه را در راستای جلوگیری از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و ساخت و سازهای غیر مجاز ضروری دانست و افزود: حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و اجرای طرح‌های صیانت از اراضی ملی یک وظیفه ملی و همگانی است و دستگاه‌های اجرایی نقش مهمی در این زمینه دارند و باید در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

حجت الاسلام مصطفوی‌نیا تصریح کرد: تمرکز ما باید شناسایی باندهای زمین‌خوار و برخورد قاطع با آنها باشد.

وی بر شناسایی افراد متصرف و سودجو که به دنبال تصرف اراضی ملی هستند تاکید کرد و ادامه داد: این افراد سودجو باید شناسایی شوند تا جلوی تصرفات بعدی گرفته شود.

مهدی شمس آبادی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی منابع طبیعی و کشاورزی و با انتقاد از بی‌توجهی متولیان به این ساخت و سازهای غیرمجاز بر ضرورت تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد.

کد خبر 712016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.