سپاهان ۳- فولاد ۱/ عصر پاییزی دل انگیز طلایی پوشان

تیم فوتبال سپاهان در دیداری معوقه به مصاف فولاد خوزستان رفت که این دیدار با پیروزی طلایی پوشان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های معوقه از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، امروز _پنجشنبه، بیست‌وسوم آذر_ از ساعت ۱۵ تیم‌های سپاهان و فولاد خوزستان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با برتری طلایی پوشان به پایان رسید.

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و فولاد خوزستان

ورزشگاه: نقش جهان

گل‌ها:

فرشاد احمدزاده (دقیقه ۶)، شهریار مغانلو (دقیقه ۱۲)، کاوه رضایی (دقیقه ۶۷) برای سپاهان

عادل ارغند (دقیقه ۳۰) برای فولاد

اخطار:

محمد کریمی (دقیقه ۳۲)، هادی محمدی (دقیقه ۴۹)، رضا اسدی (دقیقه ۵۷)، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۶۲)، عیسی آل کثیر (دقیقه ۴+۹۰) از سپاهان

ساسان انصاری (دقیقه ۶۶) از فولاد

سپاهان: پیام نیازمند، هادی محمدی، محمد قربانی، میلاد زکی‌پور (۸۲- احسان پهلوان)، رامین رضاییان، محمد کریمی، برایان دابو، فرشاد احمدزاده (۶۴- محمد جواد حسین نژاد)، رضا شکاری (۳۲- آریا یوسفی)، رضا اسدی (۶۴- کاوه رضایی) و شهریار مغانلو (۸۲- عیسی آل کثیر)

سرمربی: ژوزه مورایس

فولاد: کریستوفر کنت، ساسان انصاری (۸۷- محمد آبشک)، موسی کولیبالی، محمد علی‌نژاد (۷۷- ابوالفضل موری)، سینا مریدی (۸۷- سینا شاه عباسی)، شاهین توکلی، محمد خادمی، علی شجاعی، جفرسون سیلوا، محمد عسکری (۵۵- وحید حیدریه) و عادل ارغند (۷۷- مجتبی نجاریان)

سرمربی: ژوزه ایگناسیو مارتینز

داور: رضا عادل

شرح بازی:

در یک عصر بارانی سپاهان و فولاد در حالی به مصاف یکدیگر می‌رفتند که تیم میزبان با حمایت حدود ۱۲ هزار هوادار خود بازی را طوفانی آغاز کرد و با حملات همه جانبه قبل از گذشتن یک ربع از آغاز بازی، دو گل به ثمر رساند. ابتدا این فرشاد احمدزاده بود که در دقیقه شش با شوتی زیبا دروازه کنت را باز کرد و سپس رامین رضاییان با دومین پاس گل خود در این بازی زمینه ساز گلزنی مغانلو شد. پس از این گل تا دقایقی سپاهان برتری خود بر توپ و میدان را ادامه داد اما با فروکش کردن میل سپاهان به گلزنی، این فولاد بود که بر بازی مسلط شد و در دقیقه ۳۰ موفق شد یکی از گلهای خورده را جبران کند.

بازی در نیمه دوم در حالی آغاز شد که سپاهان مانند نیمه نخست برای زدن گل به زمین آمده بود تا حاشیه امنیت مناسبی برای پیروزی ایجاد کند. حملات سپاهان که اکثراً از سمت چپ طراحی می‌شد منجر به چندین موقعیت خطرناک برای سپاهان شد اما بی دقتی مهاجمان این تیم مانع گلزنی آنها می‌شد تا اینکه در أواسط نیمه دوم کاوه رضایی که تازه به زمین آمده بود با ضربهای دقیق گل سوم را به ثمر رساند تا برتری و سه امتیاز سپاهان تکمیل شود. پس از این گل بازی کمی از تب و تاب افتاد و در ادامه ده نفره شدن فولاد نیز باعث نشد سپاهان به گلهای زده اضافه کند.
سپاهان با این پیروزی ۲۴ امتیازی شد و قبل از پایان دربی تهران موقتاً به صدر جدول صعود کرد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۶- سپاهان) - با پاس رضاییان، احمدزاده در پشت محوطه جریمه فولاد صاحب توپ شد و با شوتی که در بین راه به مدافعان برخورد کرد دروازه مهمان را خیلی زود باز کرد.

۰-۲ (دقیقه ۱۲- سپاهان) - باز هم این رامین رضاییان بود که با پاسی دقیق زمینه ساز گل سپاهان شد. این بار ارسال زمینی او از سمت راست پشت مدافعان به مغانلو رسید تا با ضربه‌ای محکم دروازه کنت را برای دومین بار باز کند.

۱-۲ (دقیقه ۳۰- فولاد) - حرکت خوب علی نژاد از سمت چپ منجر به ایجاد موقعیت خوب برای فولاد شد، ارسال او به تیر دوم با ضربه انصاری برای ارغند مهیا شد تا او با یک ضربه محکم دروازه سپاهان را باز کند.

۱-۳ (دقیقه ۶۷- سپاهان) - توپ ارسالی از سمت چپ در محوطه جریمه فولاد با پاس تک ضرب مغانلو برای رضایی فراهم شد تا اولین گل کاوه با یک بغل پای تمیز به ثمر برسد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۵- ارسال زیبا و دقیق رضاییان می‌رفت منجر به سومین پاس گل او در این بازی شود اما توپی که به دابو در موقعیت تک به تک رسید با ضربه بی دقت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴ - در یک ضد حمله با پاس دابو، مغانلو در موقعیت خوبی در محوطه جریمه قرار گرفت اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۶- شکاری که در شلوغی محوطه جریمه فولاد صاحب موقعیت خوبی شده بود با شوتی دروازه فولاد را نشانه گرفت اما توپ با برخورد به مدافعان راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۱- یک حرکت ترکیبی زیبا از سوی بازیکنان سپاهان موقعیت عالی گلزنی برای رضاییان فراهم کرد اما سرنگونی مشکوک او باعث شد موقعیت از دست برود و صدای اعتراض سپاهانی‌ها بابت عدم اعلام پنالتی بلند شود.

دقیقه ۵۲- حرکت تاکتیکی سپاهانی‌ها با ارسال زمینی از سمت چپ همراه شد اما در ادامه ضربه رضا اسدی از نزدیکی نقطه پنالتی با برخورد بازیکنان حریف راهی به گل پیدا نکرد.

دقیقه ۷۹- حرکت در عرض رامین رضاییان و شوت او با پای چپ با فاصله کمی از بالای دروازه کنت به بیرون رفت.

اتفاق ویژه: استقبال نسبتاً خوب تماشاگران سپاهان در روزی که همزمان دربی تهران هم برگزار می‌شد اتفاق جالب توجه این دیدار بود.

بهترین بازیکن: رامین رضاییان با دو پاس گل و شهریار مغانلو با یک گل و یک پاس گل بهترین بازیکنان این دیدار بودند.

کد خبر 712014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.