کشف بیش از یک تن انواع موادمخدر در کردستان طی سال جاری

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۱۴ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کردستان کشف شده که حدود نیمی از آن ماده مخدر تریاک بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سردار علی آزادی امروز _پنجشنبه بیست‌وسوم آذر_ در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۱۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کردستان کشف شده که حدود نیمی از آن ماده مخدر تریاک بوده است.

وی افزود: در این راستا دو هزار و ۸۲۰ نفر از قاچاقچیان، توزیع کنندگان، موادفروشان و معتادان متجاهر در سطح استان دستگیر شدند که یک هزار و ۴۵۴ نفر از آنان معتادان متجاهر بودند و به مراکز ترک اعتیاد تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: آمار جمع‌آوری معتادان متجاهر استان کردستان امسال نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است که همکاری نهادهای مرتبط در این خصوص جای تقدیر دارد.

سردار آزادی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که کردستان یک استان پاک نسبت به سایر استان‌های کشور باشد و آمار مواد مخدر در مرکز استان و شهرستان‌های آن نسبت به سنوات گذشته کاهش یابد.

آمنه غلام‌ویسی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در روستاها مورد توجه قرار گرفته است که امسال ۷۸ مسابقه و رویداد ورزشی را در سطح روستاهای استان برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: امسال در کل کشور ۵۰ خانه نشاط روستایی باید احداث شود که سهم استان کردستان دو مورد بوده و مراحل ساخت آنها در حال انجام است.

کد خبر 712008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.