لزوم کمک دولت به پروژه متروی اصفهان/ سرانه فضای سبز شهر سنندج افزایش پیدا می‌کند

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «هزینه ۷ هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان برای مترو در ۱۴۰۲ / دولت به این طرح ملی کمک کند»، «شهر باشت در مسیر تبدیل شدن به یک شهر گردشگری»، «خودروسازان داخلی نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز شهرداری را تأمین کنند»، «آمادگی مدیریت شهری آمل برای گرامیداشت سالروز حماسه ۶ بهمن»، «تمرکز مدیریت شهری سنندج بر افزایش سرانه فضای سبز»، «توجه ویژه به استقلال مناطق پنج‌گانه شهرداری ارومیه در بودجه ۱۴۰۳» و «خط ۴ مترو در بافت تاریخی شیراز از زیر معبر خیابان گذر می‌کند» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

هزینه ۷ هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان برای مترو در ۱۴۰۲ / دولت به این طرح ملی کمک کند

احمد شریعتی، عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: آیا آلایندگی اصفهان جدی است؟ تا چقدر باور داریم؟ تا زمانی که به بیماری مواجه نشویم متوجه اهمیت سلامتی نمی‌شویم.

وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات علمی و به‌روز، اثرات آلاینده‌ها بر بدن انسان بررسی شده است، افزود: عوارض روحی روانی، خشونت‌ها، سرقت‌ها و بزهکاری‌ها از جمله اثراتی است که شاهد آن هستیم.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از مجموع بودجه ۲۲ هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان در سال جاری، هفت هزار میلیارد تومان برای مترو هزینه می‌شود، گفت: مترو یک طرح ملی است و دولت باید برای احداث آن کمک کند.

شهر باشت در مسیر تبدیل شدن به یک شهر گردشگری

عمار محمدی گوهرکان، رئیس شورای اسلامی شهر باشت اظهار کرد: توسعه فضای سبز نقش مهمی در ایجاد نشاط در جامعه دارد و معتقدیم این کار به نوعی یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

وی افزود؛ افزود: فضای سبز یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های توسعه‌ای است و توجه به این مقوله مهم به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری و شورای دور ششم مد نظر قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر باشت گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاش هستیم تا این شهر به عنوان یک شهر گردشگری معرفی شود.

خودروسازان داخلی نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز شهرداری را تأمین کنند

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: بررسی تبصره بودجه یکی از اقدامات مثبت در دوره‌های قبلی است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا اثر دارد، یادآور شد: عمر خودروهای شهرداری گذشته و مرتب باید معاینه فنی شوند؛ معاینه‌ای که باطل می‌شود به دلیل دودزا بودن است و باید اصلاحات صورت بگیرد، پلیس این ابطال را انجام می‌دهد تا صاحبان خودروهایی که حتی معاینه فنی دارند، نسبت به تعمیرات خودروی خود اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کاهش تعداد اتوبوس‌های تولید داخل در قرارداد منعقد شده با مدیریت شهری از سه هزار دستگاه به دو هزار و ۵۰۰ دستگاه، گفت: فکر نمی‌کنیم حتی میزان تأمین به دو هزار اتوبوس نیز برسد؛ خودروسازان نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز را تحویل دهند.

آمادگی مدیریت شهری آمل برای گرامیداشت سالروز حماسه ۶ بهمن

احمد محمدی، رئیس شورای اسلامی شهر آمل اظهار کرد: حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۶۰ مردم آمل از افتخارات شهر آمل و حماسه ملی است که در این شهر اتفاق افتاده و آمل تنها شهری است که امام راحل (ره) در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود از این شهر به نیکی یاد کرده و باید این مراسم خاص دیده شود.

وی با اعلام آمادگی همکاری شورا و شهرداری برای برگزار هر چه باشکوه‌تر مراسم استانی بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن افزود: در این برهه که دغدغه مسائل فرهنگی و اجتماعی وجود دارد شناساندن ابعاد این حماسه و دلاوری‌های مردم ایران اسلامی به جامعه، خصوصاً نسل جوان و آینده‌ساز ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل از اعلام آمادگی همکاری شورا و شهرداری برای برگزار هر چه باشکوه‌تر مراسم استانی بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن خبر داد.

تمرکز مدیریت شهری سنندج بر افزایش سرانه فضای سبز

فرهاد میمنت‌آبادی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و گردشگری شورای اسلامی شهر سنندج اظهار کرد: با توجه به اصل «گردشگری، محور توسعه» و تمرکز آن بر پروژه‌های گوناگون، افزایش سرانه فضای سبز شهری با احداث بوستان‌ها و پارک‌های درون محله‌ای در راستای رفاه حال شهروندان و توسعه همه‌جانبه شهری عملیاتی شده است که برخی از پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و برخی نیز در مراحل مختلف اجرایی و عملیاتی قرار دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون مشغول شناسایی و تبدیل زمین‌های انبوه کاری شده فعلی به بوستان هستیم، افزود: یکی از راه‌های مبارزه با پدیده ناهنجار زمین‌خواری توسعه پارک‌ها و بوستان‌ها در زمین‌های خالی با کاربری فضای سبز است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و گردشگری شورای اسلامی شهر سنندج گفت: افزایش سرانه فضای سبز شهری با احداث بوستان‌ها و پارک‌های درون محله‌ای در راستای رفاه حال شهروندان و توسعه همه جانبه شهری در دستور کار شورا و شهرداری سنندج قرار گرفته است.

توجه ویژه به استقلال مناطق پنج‌گانه شهرداری ارومیه در بودجه ۱۴۰۳

مرتضی بهرام، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع بودجه‌نویسی و اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شهرداری‌های مناطق، لازم است استقلال مناطق پنج‌گانه برای احقاق بودجه سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شود.

وی افزود: با تدابیر اتخاذ شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه، امیدوارم بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری از طریق نرم‌افزار بودجه نوشته شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بودجه‌نویسی شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ باید به صورت عملیاتی و نه براساس شعار باشد؛ بنابراین معاونت‌ها و شهرداری‌های مناطق باید از بُعد شعارنویسی خارج شوند و به سمت و سوی بودجه عملیاتی حرکت کنند.

خط ۴ مترو در بافت تاریخی شیراز از زیر معبر خیابان گذر می‌کند

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص عملیات حفاری خط چهار مترو در بافت تاریخی شیراز، اظهار کرد: خط چهار مترو همزمان با سفر ریاست جمهوری به شهر شیراز کلنگ زنی شد و فاز اول این خط از بلوار رازی تا ایستگاه استقلال کلنگ زنی شد و پس از آن عملیات تجهیز کارگاه و حفاری آن انجام شد.

وی افزود: ایستگاه دیگر این فاز که در این سفر ریاست جمهوری کلنگ زنی شد راه اندازی خط زیر زمینی اتوبوس برقی حد فاصل ایستگاه چهارراه زند تا ایستگاه شاهزاده قاسم است که شروع عملیات حفاری و تجهیز کارگاه آن توسط سازمان عمران شهرداری شیراز آغاز شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص عملیات اجرای پروژه خط چهار مترو در محدوده بافت تاریخی شیراز، گفت: این پروژه از زیر معبر خیابان گذر می‌کند و در محدوده بافت تاریخی نیست.

کد خبر 712002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.