سیستان و بلوچستان، پایلوت پروژه تاب‌آوری شد / دلایل اصلی مهاجرت چیست؟

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به لزوم انتقال تجربیات برای تاب‌آوری مردم و اجرای این پروژه در سیستان و بلوچستان، دلایل اصلی مهاجرت را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد حسن نامی امروز _پنجشنبه بیست‌وسوم آذر_ در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از تلاش‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت برای پیگیری وضعیت مهاجران در ایران اظهار کرد: دیدار با «لالینی ویراسامی» رئیس دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) ،در محل سازمان مدیریت بحران کشور انجام شد.

وی افزود: تغییرات آب و هوایی، تولید گازهای گلخانه‌ای، خشکسالی، تغییر اقلیم در جهان و تخریب محیط زیست و حوادث طبیعی از دلایل اصلی مهاجرت به شمار می‌روند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در کشور ما مهاجرت بیشتر در مناطق آسیب دیده طبیعی و بدون پوشش گیاهی انجام می‌شود، گفت: این عامل باعث مهاجرت مردم به مناطق خوش آب و هوا و ایجاد معضلات دیگری خواهد شد.

وی با اشاره اینکه ایران به دلیل همسایگی با کشور افغانستان سال‌ها مهاجران بسیاری از این کشور پذیرا بوده است، ادامه داد: در این نشست خواستار انتقال تجربیات برای تاب‌آوری مردم و مهاجرت نکردن و اجرای این پروژه در سیستان و بلوچستان به عنوان پایلوت شدیم.

نامی تصریح کرد: ویراسامی نیز ضمن قدردانی در خصوص برگزاری این جلسه، ارتباط دفتر بین‌ المللی مهاجرت با سازمان مدیریت بحران را در زمینه تغییرات آب و هوایی و جابه‌جایی داخلی را مهم دانست و خواستار تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه کمک به موضوع مهاجران در ایران شده است.

وی بر ضرورت توانمندسازی مهاجرین از لحاظ اقتصادی تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به محورهای مواصلاتی ایران که همواره در معرض ترانزیت و جابه‌جایی مهاجران از کشورهای مختلف قرار گرفته، در این راستا با معضلاتی روبه‌رو است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: موضوع مذکور با کشورهای مختلف مطرح و چاره‌اندیشی‌هایی در این زمینه انجام خواهد شد تا بتوانیم شرایط زندگی بهتر و رفع مشکلات محیط زیستی و تغییر اقلیم را رقم بزنیم.

کد خبر 711941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.