امضای تفاهم‌نامه ساماندهی حرم مطهر امامزاده حسین(ع) در قزوین

تفاهم‌نامه ساماندهی حرم مطهر امامزاده حسین (ع) در جلسه شهردار قزوین با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در قزوین، جلسه طرح ساماندهی حرم مطهر امامزاده حسین (ع) و محله هادی‌آباد که صبح امروز _پنجشنبه بیست‌وسوم آذر_ با حضور محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، و سیدعلی هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین و مهدی صباغی شهردار قزوین برگزار شد، در این جلسه تفاهم‌نامه ساماندهی حرم مطهر امامزاده حسین (ع) و محله هادی‌آباد و تفاهم‌نامه همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با شهرداری‌های استان قزوین با هدف تسهیل در نوسازی بافت‌های فرسوده استان به امضا رسید و تبادل شد.

در این جلسه تفاهم‌نامه همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با شهرداری‌های قزوین، اقبالیه، آبگرم، تاکستان، بوئین زهرا، محمودآباد نمونه، شال، آوج، الوند، آبیک اسفرورین، دانسفهان کوهین برای شتاب بخشی به نوسازی مسکن در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری امضا و مبادله شد.

چهار معضل اساسی احیای هادی‌آباد

مهدی صباغی، شهردار قزوین اظهار کرد: محله هادی‌آباد ۵۶ هکتار وسعت دارد و ۳۴ هزار نفر در این محله ساکن هستند متأسفانه در این محل مشکلات کالبدی و آسیب‌های اجتماعی بسیاری وجود دارد.

وی با بیان که چهار معضل اصلی در این محله وجود دارد، تصریح کرد: ریزدانه بودن، نداشتن سند، سند قولنامه‌ای و عدم همکاری برخی شهروندان برای تجمیع از جمله موانع موجود جهت نوسازی مسکن در این محله به شمار می‌رود.

تعریف بسته ساماندهی طرح توسعه امامزاده‌حسین (ع)

شهردار قزوین اضافه کرد: در این محل سه نوع بافت مذهبی، تفرجگاهی و تاریخی وجود دارد و هدف این است که در بافت فرهنگی و مذهبی طرح‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم.

صباغی تاکید کرد: پروژه امامزاده حسین (ع) یک پروژه ۲۰ ساله است که همکاری چندین سازمان را می‌طلبد، برای این منظور چندین پروژه در قالب یک بسته تعریف شده است.

در این جلسه بسته تشویقی نوسازی مسکن که مختص محله هادی‌آباد تدوین شده بود به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. انتظار می‌رود این بسته به عنوان الگوی موفق در سطح کشور مطرح شود. همچنین در ادامه جلسه طرح ساماندهی حرم مطهر امامزاده حسین (ع) مورد برسی قرار گرفت.

طرح ساماندهی اراضی واقع در شمال آستانه متبرکه سلطان سید محمد محدوده سردار از دیگر پروژه‌هایی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرفین برای همکاری در اجرای این پروژه به توافق رسیدند.

کد خبر 711940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.