بهره‌برداری از سلسله بوستان‌های ۱۰۰۰ هکتاری در شهر قم

مدیر منطقه چهار شهرداری قم با بیان اینکه بوستان خضر در سلسله بوستان‌های هزار هکتاری شهر قم است، گفت: بوستان کوثر، باغ پرندگان، بوستان خضر، باغ گیاه‌شناسی، بوستان شهدای گمنام، بوستان زائر و بوستان‌های جنگلی به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا اقبالیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: بوستان خضر یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های جنگلی، محلی و فرامحلی منطقه چهار قم است که مرحله اول و دوم آن به پایان رسیده و مرحله سوم در حال انجام است، مرحله چهارم نیز که باغ ایرانی است تا پایان سال به پایان می‌رسد.

وی افزود: مرحله سوم این بوستان با مساحت ۴۸۰ هزار متر مربع دارای فضای بازی، تکمیل مسیر دوچرخه، ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری حرفه‌ای، احداث پارکینگ‌ها و ایجاد مسیر پیاده‌روی از ابتدای بلوار شهید آوینی تا مقبره شهدای گمنام است.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم خاطرنشان کرد: پس از بوستان علوی، بوستان خضر و بوستان‌های جنگلی کنار بلوار آیت‌الله بروجردی به مساحت ۴۰۰ هکتار، به بهره‌برداری خواهد رسید.

اقبالیان با بیان اینکه بوستان خضر در سلسله بوستان‌های هزار هکتاری شهر قم است، تاکید کرد: بوستان کوثر، باغ پرندگان، بوستان خضر، باغ گیاه‌شناسی، بوستان شهدای گمنام، بوستان زائر و بوستان‌های جنگلی به بهره‌برداری می‌رسد.

احداث ساختمان منطقه ۴

وی اضافه کرد: احداث ساختمان منطقه چهار شهرداری با پنج هزار متر مربع عرصه و چهار هزار متر مربع زیربنا در دو طبقه نزدیک بوستان خضر کلنگ‌زنی می‌شود و فرایند احداث آن طی سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به سرانجام می‌رسد.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم تصریح کرد: مکان فعلی شهرداری منطقه چهار ساختمانی قدیمی است که راه دسترسی و محل توقف مراجعه‌کنندگان تبدیل به معضل شده است و باید آن را از هسته مرکزی انتقال می‌دادیم، از این‌رو در ساختمان جدید پارکینگ روباز به مساحت دو هزار متر مربع و پارکینگ اختصاصی برای کارمندان در نظر گرفته شده است.

اقبالیان اضافه کرد: پیوست فرهنگی بوستان خضر کتابخانه بود که در دو باب برای خواهران و برادران احداث می‌شود، اما باید بودجه آن مشخص شود و برای این منظور زمینی در کنار شهرداری منطقه چهار قرار دارد که می‌توان آن را کلنگ‌زنی کرد.

وی ادامه داد: در خیابان آیت‌الله صدوقی، بلوار شهید کریمی و خیابان آیت الله بروجردی کمبود کتابخانه وجود دارد؛ بنابراین احداث این کتابخانه می‌تواند نتایج مثبتی را در منطقه داشته باشد.

تأمین دسترسی به بوستان خضر

مدیر منطقه چهار شهرداری قم با اشاره به دسترسی‌های بوستان خضر، تصریح کرد: دسترسی بوستان خضر در گذشته کوچه هشت متری بود که به خیابان ۲۰ متری در کنار خیابان شهید مطهری تبدیل شد، باغ ایرانی نیز پس از احداث از میدان ایثار تغذیه می‌شود، ورودی در دو نقطه از سمت آوینی و کوچه ۱/۱ که کنار خوابگاه دانشگاه مفید است، قرار دارد و ورودی باغ ایرانی نیز اضافه می‌شود، همچنین در کوچه‌های فرعی میدان ایثار و راه دسترسی کوه خضر نیز جانمایی می‌شود.

اقبالیان تاکید کرد: بوستان خضر دارای زمین والیبال، بسکتبال، بدمینتون و زمین‌های محصور شده، مسیر دوچرخه، پیست اسکیت و مسیر دوچرخه کوهستان است، همچنین برکه طبیعی که تأمین آب آن از زهکش‌هایی کوه‌های اطراف است، منظره زیبایی به بوستان بخشیده است.

وی گفت: در بوستان علوی ۵۰ متر مربع فضا برای ایجاد پاسگاه در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌گیرد، برای بوستان خضر نیز باید ابتدا جانمایی و مسیرها مشخص شود تا بتوان فضایی را به احداث پاسگاه اختصاص داد.

کد خبر 711928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شریعتی IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    1 0
    ضمن تقدیر و تشکر از ایجاد بوستان های زیبا توسط شهرداری محترم و زحمت کش آنچه در منطقه چهار کمبودش احساس می شود و مسئولان شهر باید توجه جدی کنند مدرسه ،مسجد،زمینهای ورزشی ،فرهنگسرا و کتابخانه است.
  • فرشته ب IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    سلام فقطمنطقه ۴ جزو قم هست پس بوستان صدری که درمنطقه ۶که اقایان دلبری ورسولی کلنگ زدن چی شد انگارقم هست ومنطقه۴ امامخمینی رحمت الله علیه گفت اگر منطقه بالا شهر اسفالت میشه باید منطقه پایین به همان میزان اسفالت بشه متاسفانه نمیدانم شهردارمنطقه دیگه نمیتوانن مثل منطقه ۴ عمل کنن ازشهردارکل خواهشمندم بامهندسین خود کار ی برای منطقه ۲و۶ بکنند
  • سروی IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    ممنون ولی چرا بوستان تو منطقه توحید منطقه قدیمی و باقدمت قم ساخته نمیشه عدالت کجا رفته چرا نباید بچه های نیروگاه از چنین امکاناتی برخوردار باشند