ضرورت اتصال دستگاه‌های خدماتی شهر به درگاه اینترنتی شهرداری قم

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: با هدف خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان نیاز داریم تا دستگاه‌های خدماتی فعال در شهر به درگاه‌های اینترنتی شهرداری متصل شود.

علی مؤمن حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت اتصال سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط شهر به درگاه اینترنتی شهرداری قم، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، اتصال مبتنی بر معماری سرویس‌گرایی به سایر دستگاه‌های خدماتی و اجرایی است.

وی افزود: بر اساس همین اولویت، سال گذشته با شرکت ملی پست تفاهم‌نامه امضا و سرویس برقرار شد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم ادامه داد: بر اساس همین تفاهم‌نامه داده‌های مورد نیاز دو مجموعه با هم تبادل می‌شود، به طور مثال ما پلاک‌های آبی را در اختیار آن‌ها قرار داده‌ایم، کدپستی را دریافت کرده‌ایم که انطباق آن با کد نوسازی اتفاق افتاد.

مؤمن‌حجازی با اشاره به بررسی مشکلات و چالش‌های اتصال به سایر دستگاه‌ها، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در زمان صدور مجوز بوده است که نمی‌توانستیم مالک املاک را شناسایی کنیم و این مهم در اختیار سازمان ثبت اسناد کشور است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مجمع شهرداران کلان‌شهرها به این موضوع ورود کرده و با سازمان ثبت اسناد کشور توافقی انجام شده است، به زودی سرویس استعلام مالک را دریافت خواهیم کرد به نحوی که با مراجعه به مناطق بدون استعلام از دفاتر اسناد و املاک، مالک احراز می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم اضافه کرد: تا به امروز و در زمان جابه‌جایی سند، شهرداری در جریان قرار نمی‌گیرد و امیدواریم در تعامل جدیدی که با سازمان اسناد خواهیم داشت، شهرداری در جریان نقل و انتقالات املاک قرار گیرد.

کد خبر 711923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.