ستاره بوشهری حالا بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپاست

مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو با گلزنی مقابل شاختاردونستک اوکراین، در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا ۱۰ گله شد و از این حیث در صدر فهرست برترین گلزنان ایرانی تاریخ این رقابت‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در ادامه رقابت‌های هفته ششم و پایانی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۴-۲۰۲۳، تیم فوتبال پورتو پرتغال که مهدی طارمی مهاجم ایرانی را در لیست بازیکنان خود دارد، از ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته _چهارشنبه بیست‌ودوم آذر_ در ورزشگاه دو دراگائو مقابل تیم شاختاردونتسک اوکراین قرار گرفت و با پیروزی پرگل پنج بر سه به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد.

مهدی طارمی چهار شب پس از اینکه در لیگ برتر پرتغال حضور ثابت و تاثیرگذار در جریان برتری پورتو مقابل کاساپیا داشت، شب گذشته نیز یکی از ۱۱ نفر اصلی تیم پرتغالی در دیدار حساس لیگ قهرمانان اروپا برابر شاختاردونتسک اوکراین بود.

ستاره بوشهری حالا بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپاست

ستاره ایرانی پورتو که در تمام پنج دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برای تیمش به میدان رفته و در کنار ثبت دو پاس‌گل، یک‌گل هم در مسابقه رفت مقابل شاختاردونتسک اوکراین به ثمر رسانده بود، باز هم به این مهم دست پیدا کرد و در برابر حریف اوکراینی گلزنی کرد.

ستاره پورتو که پیش‌تر آمار فوق‌العاده‌ای با ۹ گل زده در لیگ قهرمانان اروپا بین تمام فوتبالیست‌های ایرانی ارائه کرده و بالاتر از سردار آزمون و علی دایی در این رقابت‌ها قرار گرفته بود، شب گذشته آمار خود در لیگ قهرمانان اروپا را بهبود بخشید و یک رکورد جدید در بین بازیکنان ایرانی به‌نام خود به‌ثبت رساند.

ستاره بوشهری حالا بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپاست

مهدی طارمی که نخستین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا را در دیدار رفت مرحله یک‌هشتم نهایی در فصل ۲۱-۲۰۲۰ مقابل یوونتوس به ثمر رسانده بود و پس از آن هم مقابل تیم‌های چلسی انگلیس، لیورپول انگلیس، بایرلورکوزن آلمان (دو بار)، کلوب بروژ بلژیک (دو بار)، اتلتیکومادرید و شاختاردونتسک گل زده بود، مجدداً مقابل شاختاردونتسک گل زد.

بدین ترتیب مهدی طارمی با گلزنی در دیدار شب گذشته پورتو پرتغال مقابل شاختار دونتسک، تبدیل به تنها بازیکن تاریخ فوتبال ایران شد که توانسته ۱۰ گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند و با دو رقمی کردن تعداد گل‌های خود در این رقابت‌های معتبر بالاتر از سردار آزمون و علی دایی قرار بگیرد.

ستاره بوشهری حالا بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپاست

گفتنی است سردار آزمون مهاجم فعلی تیم فوتبال آ. اس رم ایتالیا در لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن تیم‌های روستوف و زنیت سنت‌پترزبورگ روسیه شش گل به ثمر رسانده و یک گل هم در مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها زده است و علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان هم با زدن سه گل نفر سوم این فهرست محسوب می‌شود.

کد خبر 711916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.