درخواست بازگشت مصوبه سن بازنشستگی به مجلس

رئیس کانون بازنشستگان اصفهان با اشاره به تصویب افزایش سن بازنشستگی توسط نمایندگان مجلس گفت: به دلیل ابهامات موجود درخواست بازگشت آن از شورای نگهبان شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصوبه پرسروصدای افزایش سن بازنشستگی در راستای کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تقویت مالی صندوق‌ها در انجام تکالیف محوله که بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه است از موضوعات پر بحث یک ماه اخیر بوده واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

مصوبه‌ای که موافقانش دلیل آن را رفع ناترازی صندوق‌ها عنوان می‌کنند و مخالفان با اشاره به ابهامات آن، معتقدند باید مصوبه برای اصلاحاتی از سوی شورای نگهبان بازگشت شود، که بنا بر اظهارات سخنگوی شورای نگهبان هنوز نوبت به بررسی این مصوبه در شورای نگهبان نرسیده است.

دراین حال با وجود آنکه سخنگوی این شورا بررسی دقیق مصوبه را وعده داده است، اما همچنان هشدارهای کارشناسان و نمایندگان کارگری، نسبت به این مصوبه فراوان و خواستار رد آن و بررسی و اصلاح مجدد در مجلس شده‌اند.

سید حسن هاشمی رئیس کانون بازنشستگان اصفهان با اشاره به تصویب افزایش سن بازنشستگی توسط نمایندگان مجلس به خبرنگار ایمنا گفت: به دلیل ابهامات موجود، درخواست بازگشت آن از شورای نگهبان شده است.

وی تصریح کرد: ابهامات این مصوبه به گونه‌ای است که نمایندگان مجلس سن بازنشستگی را ۴۲ سال و نیم فعالیت عنوان کرده‌اند، اما بنا بر اظهارات رئیس مجلس سن بازنشستگی تا ۳۵ سال است.

رئیس کانون بازنشستگان اصفهان گفت: این موارد به ابهاماتی تبدیل شده است که نمایندگان، برای رفع آن درخواست بازگشت مصوبه به صحن مجلس را داده‌اند.

به گفته هاشمی چنین تغییری در سن بازنشستگی با هدف رفع ناترازی صندوق‌ها مصوب شده است اما ممکن است باعث مشکلاتی چون افزایش بیکاری و یا ریزش بیمه شوندگان شود.

وی با اشاره به تصویب افزایش سن بازنشستگی توسط نمایندگان مجلس گفت: به دلیل ابهامات موجود درخواست بازگشت آن از شورای نگهبان شده است.

کد خبر 711914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.