وین بهترین شهر جهان برای زندگی اعلام شد

وین اتریش در رتبه‌بندی کیفیت زندگی در سال ۲۰۲۳، عنوان نخست را به خود اختصاص داد. وین که به دلیل تاریخ غنی، معماری خیره‌کننده و رویدادهای فرهنگی شناخته می‌شود، استانداردهای بالای زندگی را در جنبه‌های مختلف به ساکنان خود ارائه می دهد. زوریخ و اوکلند نیوزلند به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آژانس مشاوره بین‌المللی «مرسر» رتبه‌بندی سالانه کیفیت زندگی شهرهای جهانی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد وین در زمینه ایجاد آسایش برای ساکنانش در بسیاری از جنبه‌ها رتبه اول را دارد.

این رتبه‌بندی معتبر از سال ۲۰۰۹ به‌رغم رقابت قابل‌توجهی از مراکز شهری جهانی، به‌طور مداوم توسط پایتخت اتریش در صدر تسخیر شده است. در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به دلیل همه‌گیری COVID-۱۹، رتبه‌بندی وجود نداشت.

وین بار دیگر رتبه برتر خود را مدیون زیرساخت‌های عالی خود برای شبکه حمل‌ونقل عمومی توسعه‌یافته و قابل اعتماد، کیفیت آب و مراقبت‌های بهداشتی و طیف گسترده‌ای از اقدامات آموزشی است.

وین بهترین شهر جهان برای زندگی اعلام شد

مایکل لودویگ، شهردار وین درباره این دستاورد گفت: «ما شبانه‌روز با تعهد کامل کار می‌کنیم تا بهترین زندگی ممکن را به مردم وین ارائه دهیم. البته خوشحالم که این تلاش‌ها در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی نیز دیده می‌شوند. این اولویت ماست: «کار برای مردم وین و توسعه مستمر شهرمان.»

با نگاهی به شهرهایی که ۱۰ عنوان برتر این رتبه‌بندی را تشکیل می‌دهند، مشخص می‌شود که در ارائه بهترین کیفیت زندگی به ساکنان شهرها، یک منطقه اروپایی خاص غالب است. این منطقه تقریباً مثلثی است که توسط دانمارک، آلمان، سوئیس و اتریش تشکیل شده است؛ کشورهایی با شاخص توسعه انسانی بالا.

وین بهترین شهر جهان برای زندگی اعلام شد

به غیر از پایتخت اتریش، سایر شهرهای اروپایی که ۱۰ شهر برتر را تشکیل می‌دهند در این منطقه قرار دارند: زوریخ (۲)، کپنهاگ (۴)، ژنو (۵)، فرانکفورت (۶)، مونیخ (۷) و دوسلدورف (۱۰).

آژانس مرسر هر سال کیفیت زندگی در ۲۴۱ شهر در سراسر جهان را برای این رتبه‌بندی تجزیه و تحلیل می‌کند. تجزیه و تحلیل با استفاده از استانداردهای پذیرفته‌شده عمومی انجام می‌شود. معیارها شامل سلامت، ثبات سیاسی، وضعیت اقتصادی، نظام آموزشی، بازار مسکن و حفاظت از طبیعت است.

کد خبر 711913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.