تولید ۷۱ هزار تن تخم‌مرغ در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید حدود ۷۱ هزار تن تخم‌مرغ در این استان طی هشت ماه سال جاری خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تولید حدود ۷۱ هزار تن تخم مرغ در این استان خبر داد و اظهار کرد: با این حساب میزان تولید تخم مرغ در استان قزوین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی میزان رشد ماهانه تولید تخم مرغ در استان قزوین طی آبان‌ماه ۱۴۰۲ را حدود ۱۲ درصد دانست و افزود: میزان تولید تخم مرغ در آبان‌ماه امسال نسبت به آبان‌ماه سال پیش بیش از ۱۰۰۰ تن افزایش داشته است.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین با بیان اینکه میزان تولید تخم مرغ تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ هزار تن خواهد گذشت، خاطرنشان کرد: با توجه به میزان کنونی تولید تخم مرغ در استان قزوین و افزایش نیاز مردم در ماه‌های پیش رو به نظر می‌رسد تا انتهای سال جاری تولید تخم مرغ در این استان رقمی بین ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تن را ثبت کند.

عطایی با اشاره به وجود ۶۸ واحد فعال مرغ تخم‌گذار در استان قزوین، ادامه داد: ظرفیت تولید این واحدها به حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه می‌رسد و استان قزوین جزو قطب‌های تولید تخم مرغ در کشور به شمار می‌رود که بخش عمده محصول آن به استان‌های دیگر به ویژه استان تهران و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: در استان قزوین بیشترین میزان تولید تخم مرغ در شهرستان آبیک صورت می‌گیرد و این شهرستان به تنهایی یکی از قطب‌های اصلی تولید تخم مرغ در کل کشور محسوب می‌شود و بهترین واحدهای تولید مرغ و تخم‌مرغ به لحاظ کیفی در این شهرستان واقع شده است.

کد خبر 711911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.