خدا کند موعود بنیادی‌فر مصدوم نشود!

موعود بنیادی‌فر به‌عنوان تنها داور ایرانی دارای لایسنس تکنولوژی VAR، قضاوت دربی ۱۰۲ پایتخت را برعهده دارد، اما جانشینی برای مصدومیت احتمالی وی از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال انتخاب نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در چارچوب رقابت‌های معوقه هفته پنجم فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر باشگاه‌های کشور عصر امروز _پنجشنبه بیست‌وسوم آذر_ از ساعت ۱۶:۱۵ در ورزشگاه آزادی، مقابل دیدگان حدود ۴۶ هزار هوادار به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

در شرایطی که طی روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی برای برگزاری دیدار پرسپولیس و استقلال با استفاده از VAR شکل گرفته بود، در نهایت فدراسیون فوتبال ایران موفق شد مجوزهای لازم را از فیفا دریافت کند و قرار است برای اولین‌بار یک مسابقه باشگاهی فوتبال ایران با VAR برگزار شود؛ از همین‌رو تجهیزات تکنولوژی ویدئویی برای استفاده در بازی شهرآورد به ایران آمد و در ورزشگاه آزادی نصب شد.

خدا کند موعود بنیادی‌فر مصدوم نشود!

موعود بنیادی‌فر همراه با سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم این مسابقه را قضاوت می‌کنند. زید ثامر محمد و حیدر عبدالحسن علی کمک‌داوران ویدئویی بازی خواهند بود و بیژن حیدری به‌همراه محمدرضا منصوری هم کمک‌داوران ذخیره این بازی هستند. البته فدراسیون فوتبال نمی‌توانست هیچ داوری به غیر از موعود بنیادی‌فر را برای این دیدار استفاده کند.

به‌همین دلیل این داور بلافاصله بعد از قضاوت دیروز در AFC کاپ در کشور عراق امروز به ایران برگشت تا با کمتر از ۴۸ ساعت ریکاوری، فردا یک بازی بسیار سخت و حساس را قضاوت کند. البته با توجه به اینکه بنیادی‌فر تنها داور ایرانی است که لایسنس قضاوت بازی با کمک‌داور ویدئویی را دارد، مشخص نیست در صورت مصدومیت احتمالی وی در دربی، چه کسی می‌خواهد ادامه بازی را قضاوت کند.

خدا کند موعود بنیادی‌فر مصدوم نشود!

آخرین دربی برگزار شده منجر به مصدومیت اشکان خورشیدی در دقیقه ۸۲ شد و این داور جای خود را به داور پشت دروازه یعنی محمدحسین زاهدی‌فر داد؛ با توجه به خستگی موعود بنیادی‌فر، بعید نیست این اتفاق باز هم رخ دهد و در این صورت هیچ جایگزینی برای این داور بین‌المللی کشورمان وجود ندارد.

کد خبر 711898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.