پرسپولیس در آستانه ۶ سال شکست‌ناپذیری برابر استقلال + جدول

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی به مصاف استقلال می‌​رود که در ۱۳ تقابل قبلی بازنده نبوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دو تیم استقلال و پرسپولیس تاکنون در ۱۰۱ دیدار در چارچوب رقابت‌های رسمی و غیررسمی شامل جام منطقه‌ای، مسابقات تهران، جام تخت جمشید، جام قدس، جام آزادگان، لیگ برتر، جام حذفی، سوپرجام و دوستانه رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند و در مجموع استقلال ۲۶ بار و پرسپولیس ۲۷ بار به پیروزی رسیده‌اند و نزدیک به نیمی از بازی‌ها یعنی ۴۸ دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

تقابل دو تیم شهر تهران اما به دلیل حساسیت‌هایش کم‌گل و پرتساوی در آمده است. در ۱۰۱ جدال دو تیم ۱۹۳ گل، یعنی کمتر از دو گل در هر دیدار به ثمر رسیده است که سهم استقلال ۹۳ گل و سهم پرسپولیس ۱۰۰ گل بوده است.

بهترین برد در دربی تهران متعلق به پرسپولیس و پیروزی معروف شش بر صفر سال ۵۲ است و در سوی دیگر بهترین برد استقلال سه بر صفر بوده است.

دو تیم در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر تاکنون ۴۴ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که پرسپولیس ۱۲ بار و استقلال ۸ بار به پیروزی رسیده‌اند و ۲۴ بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

در ۱۳ تقابل قبلی استقلال در وقت قانونی به پیروزی نرسیده است و ۸ تساوی و ۵ برد برای پرسپولیس حاصل کار دو تیم بوده است. در واقع استقلال آخرین بار دهم اسفند سال ۹۶ پرسپولیس را در وقت قانونی شکست داده است و از آن روز تا روز بازی پیش روی دو تیم نزدیک به شش سال می‌گذرد. البته در این بین دو دیداری که در پایان ۱۲۰ دقیقه با نتیجه تساوی به پایان رسیده است، در ضربات پنالتی با برد استقلال به پایان رسیده است؛ اما در آمار، نتیجه تساوی برای این دو بازی لحاظ می‌شود.

آمار و ارقام ویژه دربی تهران به شرح زیر است:

پرسپولیس در آستانه ۶ سال شکست ناپذیری برابر استقلال+ جدول

کد خبر 711895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.