نهادینه‌سازی آموزه‌های اسلامی در کودکان و نوجوانان از رویکردهای اصلی فعالیت‌های کانون است

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل در جلسه شورای اقامه نماز گفت: نهادینه‌ سازی آموزه‌های اسلامی در کودکان و نوجوانان از رویکردهای اصلی فعالیت‌های کانون است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد _شامگاه چهارشنبه بیست‌ودوم آذر_ در جلسه شورای اقامه نماز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: نهادینه‌سازی آموزه‌های اسلامی در کودکان و نوجوانان از رویکردهای اصلی و مهم و از اهم فعالیت‌های کانون بوده که در تربیت کودکان و نوجوانان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل با اشاره به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون استان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز گفت: تربیت دینی کودکان و نوجوانان و آشنایی نسل جدید جامعه با آموزه‌های اسلامی از رویکردهای اصلی برنامه‌های کانون است و برای نهادینه‌سازی این آموزه‌ها اجرای مستمر و مداوم برنامه‌های مختلف همواره مورد تأکید قرارگرفته است.

ملک‌زاده فرد همچنین از نقش آفرینی ۷ عضو از مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: هفت نفر از عزیزان فعال، در اولین سوگواره بچه‌های اربعین در دو بخش عکس و نقاشی درخشیده و حائزه کسب عناوین مختلف در این مسابقه شده و برای استان افتخار آفرینی کردند.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری که فرموده‌اند سعی کنید ایمان را در بچه‌ها تقویت کنید، اظهار کرد: کانون استان برای تشویق و ترغیب اعضا به نماز، ضمن اجرای فعالیت‌های مختلف محتوایی با حضور خود اعضا، کارگاه‌ها و نشست‌هایی را نیز با والدین برگزار کرده و در مورد راهکارهای کاربردی برای تشویق فرزندان به نمازخواندن، بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

در ادامه الله شکر عبدی مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل نیز با اشاره به فرازهایی از پیام مقام معظم رهبری به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز گفت: کار کانون پرورش فکری، بنیادی و پایه‌گذاری تربیتی نسل نو است و به جهت داشتن مخاطب کودک و نوجوان، زمینه انجام فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای در امر ترویج نماز در مراکز کانون فراهم است.

عبدی با اشاره به برگزاری سی‌امین اجلاس سراسری نماز که با محوریت نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه در شهر زنجان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: توجه به نسل نو در برنامه‌ریزی‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه‌های سالانه با دستگاه‌های اجرایی مدنظر ستاد اقامه نماز است و این ستاد برای اجرای برنامه‌های مشارکتی با کانون پرورش فکری استان از آمادگی لازم برخوردار است.

شایان‌ذکر است در ادامه این جلسه، هریک از حاضران به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره موضوع جلسه پرداخته و مواردی را جهت اجرا مورد تصویب قراردادند.

کد خبر 711879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.