استقلال به‌دنبال پیروزی مقابل پرسپولیس پس از حدود ۶ سال!

تیم فوتبال استقلال تهران که آخرین‌بار در دربی ۸۸ در جریان بازی پرسپولیس را شکست داد امیدوار است پس از نزدیک به شش سال این کار را تکرار کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در چارچوب رقابت‌های معوقه هفته پنجم فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر باشگاه‌های کشور فردا _پنج‌شنبه بیست‌وسوم آذر_ از ساعت ۱۶:۱۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

از بهمن ۱۳۹۰ و دربی‌ای که پرسپولیس با هت‌تریک ایمون زائد ایرلندی به پیروزی رسید تا به امروز ۲۶ دربی در زمین مسابقه برگزار شده و تکلیف یک مسابقه نیز با رأی کمیته انضباطی مشخص شده که در مجموع از این ۲۷ شهرآورد، استقلال فقط در دو مسابقه توانسته در طول ۹۰ دقیقه به پیروزی برسد.

در ۲۷ دربی اخیر، استقلال یک‌بار در دربی شماره ۸۵ و یک مرتبه نیز در دربی ۸۷ برنده از زمین خارج شد و در سایر مسابقات نتوانسته در جریان بازی از سد حریف سنتی خود عبور کند. آبی‌پوشان دو بار و در ضربات پنالتی، با هدایت فرهاد مجیدی از سد حریف خود عبور کردند که طبق قوانین فیفا، این دو بازی جزو آمار پیروزی‌ها در تقابل‌های دو تیم محاسبه نمی‌شود.

از آخرین پیروزی استقلال در برابر پرسپولیس که در جریان بازی به دست آمده باشد، پنج سال و ۹ ماه و ۱۳ روز می‌گذرد. در دیداری که آبی‌پوشان با تک‌گل وریا غفوری به پیروزی رسیدند و پس از آن، ۱۴ شهرآورد دیگر برگزار شده که استقلال در جریان بازی به پیروزی دست پیدا نکرده اما دو مرتبه با برتری در ضربات پنالتی، راهی مرحله بعد جام‌حذفی شده است.

در شرایطی که طی ۲۷ دربی اخیر سهم پرسپولیس ۱۱ پیروزی و استقلال ۲ برد بوده (یک مورد از پیروزی‌های سرخپوشان با رأی کمیته انضباطی به دست آمد)؛ جواد نکونام تلاش می‌کند تا به طلسم طولانی‌مدت آبی‌ها برابر رقیب دیرینه پایان دهد و قطعاً برای رسیدن به این هدف، کار بسیار سختی را در برابر پرسپولیسی‌ها پیش‌روی خود دارد.

کد خبر 711875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.