آمریکا و رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ به دنبال تکمیل طراحی‌های خود برای غزه پساجنگ هستند

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای اندونزیایی در ژنو گفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ به دنبال تکمیل بررسی‌ها و طراحی‌های خود برای غزه پساجنگ هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان و خانم رتنو مرسودی وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی که در ژنو حضور دارند امروز (چهارشنبه) ۲۲ آذر ماه در حاشیه دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به خصوص اوضاع غزه به گفت‌وگو پرداختند.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به لزوم افزایش تلاش مشترک برای توسعه روابط دوجانبه، بر اهمیت اجرای توافقات بین رؤسای دو کشور تاکید و در همین راستا از همتای خود برای سفر به تهران دعوت کرد.

وی در ارتباط با مسئله فلسطین گفت: موضوع اول در غزه، پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی است.

وزیر خارجه افزود: آمریکا و رژیم اسرائیل با توجه به ناکامی در تحقق هیچیک از اهداف اعلام شده خود در جنگ علیه غزه، با تداوم جنگ به دنبال تکمیل بررسی‌ها و طراحی‌های خود برای غزه پساجنگ هستند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد که آمریکا باید به درستی درک کند که عدم توقف جنگ علیه غزه، می‌تواند اوضاع را پیچیده‌تر کرده و شرایط در منطقه از کنترل خارج شود.

خانم رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزی نیز با ابراز خرسندی از تداوم مشورت‌های مشترک در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای، شرایط در غزه را سخت و نگران کننده توصیف و بر لزوم ادامه تلاش‌ها به منظور پایان دادن به حملات علیه غزه و توقف جنگ تاکید کرد.
وی با اشاره به نشست سران کشورهای اسلامی در ریاض گفت: نشست ریاض یک پیام مهم داشت و آن اینکه کشورهای اسلامی متحد هستند.

خانم مرسودی با اشاره به نتیجه رأی گیری روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل، آن را نشان دهنده بزرگ‌تر شدن حمایت جهانی از آتش‌بس خواند.

وزیر خارجه اندونزی همچنین آتش بس را مهم و اولویت اول در غزه دانست و گفت لازم است برای این منظور تلاش‌ها ادامه یابد.
به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه سه‌شنبه ۲۱ آذر به منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی پناهندگان در رأس هیأتی وارد ژنو شد.

امیرعبداللهیان شب گذشته نیز با وزرای خارجه تونس و لبنان در هتل محل اقامتش دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی صبح امروز نیز با وزیر خارجه عربستان، نخست‌وزیر واتیکان، وزرای خارجه اردن و کویت و همچنین نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله اوضاع غزه به گفت‌وگو پرداخت.

منبع: فارس

کد خبر 711873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.