کرمانشاه دومین استان کشور از نظر فناوری‌های سلامت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت:کرمانشاه دومین استان کشور از نظر فناوری‌های سلامت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قباد محمدی بعد از ظهر _چهارشنبه بیست‌ودوم آذر_ در بازدید از مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: فناوری‌های سلامت از جمله تولید دارو، تجهیزات پزشکی، صنایع غذایی و حوزه درمان بیماری‌ها بسیار گسترده و با اهمیت بوده و از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: فناوری‌های سلامت جزو فناوری‌های تراز اول دنیا محسوب می‌شود و خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در این عرصه استان کرمانشاه دومین کشور از نظر فناوری‌های سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: این افتخار بزرگی است که با کمک مرکز رشد سلامت دانشگاه و اعضای هیأت علمی، متخصصین و پژوهشگران برجسته دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به دست آمده است.

وی بیان کرد: اگر سایت‌های بین المللی دنیا را رصد کنیم تعداد ۵۰ نفر از دانشمندان یک درصد برتر دنیا در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هستند و این امر در سایر دانشگاه‌های کشور بسیار کم نظیر است و می‌توان آن را به عنوان یک سرمایه ارزشمند برشمرد.

محمدی ادامه داد: سیاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حمایت از تولید علم و تولید محصولات فناورانه است و همه همکاران در همه واحدها این تکلیف را دارند که از این حوزه حمایت حداکثری داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر تعداد ۷۹ شرکت فناور و ۲۰ شرکت دانش بنیان ثبت شده و فعال هستند و ۵۹ محصول تجاری سازی شده در دانشگاه داریم که بسیار ارزشمند و باعث افتخار است و کمتر دانشگاهی است که موفق به کسب این افتخار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: باید با همکاری و تلاش بی وقفه در این حوزه موفقیت‌های بیشتری کسب نمائیم و محصولات تجاری شده را حمایت نموده و افزایش دهیم.

کد خبر 711867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.