شکار با اسلحه جنگی در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان سروآباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: یک شکارچی در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان در شهرستان سروآباد با اسلحه جنگی اقدام به شلیک به کل وحشی کرد که با حضور به موقع محیط بانان این حیوان از شکار نجات یافت و برای مداوا به دامپزشکی استان کردستان اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان، اقبال حمیدی اظهار کرد: یک شکارچی در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان در شهرستان سروآباد با اسلحه جنگی به یک کل جوان وحشی شلیک کرده و باعث آسیب به این حیوان شده بود.

وی اضافه کرد: با شنیدن صدای شلیک، محیطبانان شهرستان سروآباد به سرعت به منطقه اعزام شدند و شکارچی به محض مشاهده محیط بانان متواری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: این محیطبانان کل وحشی زخمی را همراه خود از ارتفاعات سخت برای مداوا به شهرستان مریوان آوردند.

وی خاطرنشان کرد: این کل وحشی زخمی شده برای مداوای بیشتر و بهتر به دامپزشکی استان کردستان اعزام شده است.

به گزارش ایمنا، استان کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار است.

این استان دارای پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفردترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

کد خبر 711860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.