۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
نوای خوش پس از باران در اهواز

بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب خوزستان و شهرداری اهواز هیچ‌گونه آبگرفتی قابل توجهی در سطح شهر رخ نداد

به گزارش خبرنگار ایمنا طی یک ماه گذشته خوزستان و اهواز با آلودگی هوای ناشی از صنایع آلاینده دست و پنجه نرم می‌کرد به گونه‌ای که یا مدارس تعطیل می‌شدند و یا در شرایط سخت دانش آموزان به مدرسه می‌رفتند و گاهی روزانه تا یک هزار نفر در شهر با علائم تنفسی به مراکز پزشکی مراجعه می‌کردند با این حال چشم و امید همه برای پاک شدن هوا به بارندگی‌هایی بود که توسط هواشناسی پیش‌بینی شده بود، بالاخره حوالی ساعت ۱۵ بود که بارش‌ها آغاز شد.

نوع بارش به گونه‌ای بود ترس و نگرانی در چهره مردم نمایان بود که مبادا همچون گذشته شهر به زیر آب برود هرچند میزان بارش و زمان آن بسیار کمتر از دوره‌های قبل بود با این حال برخی مناطق دچار آب‌گرفتگی شدند و در برخی مناطق نیز در پی اقدامات انجام شده هیچ‌گونه آب گرفتی رخ نداد و بالاخره پس از مدت‌ها مردم اهواز توانستند از بارندگی لذت ببرند.

ایجاد شرایط مناسب با تقویت ایستگاه‌های پمپاژ

محمدرضا کرمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوزستان اظهار کرد: با شروع بارندگی بازدید میدانی از مناطق مختلف شهر آغاز شد و با توجه به برآوردی که انجام شد میانگین بارش در اهواز ده و نیم میلی‌متر بود که در حال حاضر به جز در چند نقطه مانند پاداد و سپیدار به صورت جزئی هیچ آب‌گرفتی قابل توجهی در سطح معابر رخ نداد.

وی افزود: برای اینکه شرایط بهتری داشته باشیم از بارندگی گذشته تا کنون برخی ایستگاه‌ها تقویت شدند به طور مثال در پیچوار ۴ پمپ جدید ۷۵۰ کیلو وات نصب شد با این حال در کنار آن دو خط هزار میلی‌متری کنار آن نیمه‌کاره ماند و تا ده روز آینده تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: یکی از دیگر اقدامات انجام شده برای دفع سریع آب‌های سطحی تکمیل خط ۱۸۰ جی آر پی کمپلو بود که با دو پمپ وارد مدار شد با این حال برای ایجاد شرایط بهتر تا ده روز آینده چهار پمپ دیگر به آن اضافه می‌شود.

وی تاکید کرد: منطقه کیانشهر همواره در بارندگی‌های گذشته به شدت دچار آب‌گرفتی می‌شد اما با اجرای خط ۷۱۰ میلی‌متری این منطقه در حال حاضر هیچ‌گونه تجمع آبی در خیابان‌های رز و الحدید مشاهده نشده است، به طور کلی در بسیاری از نقاط که در بارندگی‌های گذشته آب‌گرفتگی داشتیم در این بارش تجمع آبی مشاهده نشد.

هیچ‌گونه آب‌گرفتگی قابل توجهی در شهر رخ نداد

مهدی شمسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به میزان بارندگی که امروز رخ داد و اقداماتی که از بارندگی قبلی تا کنون انجام شده است مشکل خاصی ایجاد نشده تنها در کنار یکی از ایستگاه‌های پمپاژ به علت مشکل در سیستم‌برق‌رسانی آن تجمع آب داشتیم که هم اکنون در حال تخلیه است.

وی افزود: خیابان‌های انوشه و انصار که در بارندگی‌های گذشته به شدت آبگ‌رفتگی داشتند در این بارندگی با توجه به لوله‌گذاری انجام شده مشکلی ایجاد نشد و هم اکنون آب‌های سطحی در این خیابان‌ها تخلیه شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به اینکه هر بارندگی با توجه به شدت و میزان آن یک زمانی برای دفع آب‌های سطحی نیاز دارد، اضافه کرد: منطقه ۸ شهرداری اهواز نیز در بارندگی‌های گذشته همواره با مشکل تجمع آب‌های سطحی روبرو بود اما امروز هیچ مشکلی در این منطقه ایجاد نشده است.

کد خبر 711858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.