هزینه‌کرد ۳ هزار میلیارد تومان برای نیازمندان کردستانی در ۲ سال گذشته

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان از هزینه‌کرد سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان و نیازمندان کردستانی طی دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، رضا طوسی اظهار کرد: هدف از تأسیس کمیته امداد رسیدگی به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است و کسانی که نیازمند مالی هستند تحت حمایت این نهاد قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه این نهاد در کنار خدمات حمایتی، کمک به توانمندسازی و خدمات فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: هم‌اکنون ۱۶۰ هزار نفر و در قالب ۷۵ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: ۳۳ هزار زن سرپرست خانوار، ۲۳ هزار دانش‌آموز، یک هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۱۱ هزار کودک یتیم و نیازمند جزو مددجویان تحت حمایت این نهاد هستند.

طوسی با بیان اینکه طی دو سال گذشته سه هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق این نهاد برای مددجویان و نیازمندان کردستانی هزینه شده است، اضافه کرد: در هشت ماهه امسال نیز حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب کمک‌های مردمی جمع‌آوری و در بین نیازمندان این استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: ۸۵ میلیارد تومان از این مبلغ از طریق مراکز نیکوکاری جمع‌آوری و توسط هیئت امنا، معتمدان و خیران در بین نیازمندان شناسایی شده آن مراکز توزیع شده که از این مبلغ ۳۶ میلیارد تومان از طریق ۱۷ هزار حامی به حساب ۱۱ هزار کودک یتیم و نیازمند استان واریز شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان افزود: ۳۲ میلیارد تومان از این کمک‌ها نیز از طریق مسئولان و خیران و در مناسبت‌های رمضان، جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری جمع‌آوری و در سرفصل‌های مختلف برای نیازمندان هزینه شده است.

طوسی گفت: ۵۴ میلیارد تومان از کمک‌های مردمی امسال نیز در قالب زکات بوده که حدود یک درصد آن به میزان ۵۲۰ میلیون تومان به حساب کمیته امداد واریز شده و در سرفصل‌های مختلف خدمات برای مددجویان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: مابقی زکات جمع‌آوری امسال با نظارت و همکاری خیران، معتمدان و امامان جمعه و جماعت در بین نیازمندان همان محل جمع‌آوری، توزیع شده و گزارش آن به دبیرخانه شورای زکات ارسال و ثبت و ضبط شده است.

کد خبر 711833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.