ثبت‌نام ۲۵۴ هزار کرمانی در طرح ملی مسکن و جوانی جمعیت / مشکلی برای تأمین زمین نداریم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان از ثبت‌نام نزدیک به ۲۵۴ هزار نفر در طرح ملی مسکن و جوانی جمعیت خبر داد و گفت: در حال حاضر مشکلی برای تأمین زمین در کرمان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی امروز _چهارشنبه بیست‌ودوم آذر_ در جمع خبرنگاران، از تأمین سه هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در استان خبر داد و اظهار کرد: در مجموع باید برای ۱۲ هزار نفر زمین تأمین شود که بخشی از آن در حال بررسی در شورای عالی مسکن و شهرسازی است.

وی سهمیه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی برای استان کرمان را ساخت ۱۴۹ هزار و ۸۹۳ واحد در مدت زمان چهار سال اعلام کرد و افزود: این واحدها شامل ۱۲۸ هزار و ۱۸۰ واحد برای شمال استان و ۲۱ هزار و ۷۱۳ واحد برای جنوب استان کرمان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان از ثبت‌نام نزدیک به ۲۵۴ هزار نفر در طرح ملی مسکن و جوانی جمعیت خبر داد و گفت: دولت به منظور تأمین زیرساخت‌ها و زمین برای تسهیل در ساخت و ساز مسکن، مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته است که در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

آیت‌اللهی موسوی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلی برای تأمین زمین در کرمان وجود ندارد، تصریح کرد: با تشکیل کارگروه‌های تسهیلات و منابع مالی و حل مسائل و مشارکت اداره کل راه و شهرسازی، تأمین زمین نهضت ملی مسکن در استان به نتیجه رسید و اکنون رتبه دوم را در تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت داریم.

وی همچنین از انجام طراحی سایت و آماده‌سازی مقدمات برای واگذاری و ساخت‌وساز خبر داد و گفت: در حال حاضر اعتبار لازم برای تأمین آب و برق به میزان ۹۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است و ۳۵ میلیارد تومان از سوی وزارت راه و شهرسازی به شرکت‌های آب و برق شمال و جنوب استان ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به همراهی بنیاد مسکن در تهیه و اجرای طرح هادی روستایی و طرح نهضت ملی مسکن در روستاها، خاطرنشان کرد: کرمان جزو استان‌های برتر در مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی است و ۶۷ درصد روستاها مقاوم هستند.

کد خبر 711806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.