هشدار ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بارش‌های شدید

مدیرکل ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش شدید در استان دستگاه‌های اجرایی و مردم آمادگی لازم جهت مقابله با مخاطرات را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیکروز امروز _چهارشنبه، بیست‌ودوم آذر_ در نشست ستاد بحران استان اظهار کرد: بارش‌ها در استان از بعدازظهر امروز آغاز می‌شود و تا اواخر روز پنجشنبه ادامه دارد.

وی بر اقدام شهرداران در این مدت برای پاکسازی جوی‌ها، لایه‌روبی دهانه پل‌ها، کانال‌های انتقال آب و بر مقاوم‌سازی داربست‌ها، سازهای موقت، تابلوها و بیلبوردها تبلیغاتی سطح شهرها تاکید کرد.

مدیرکل ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدماتی تاکید کرد و گفت: با توجه به پیش‌بینی انجام شده اداره کل مدیریت بحران استان به تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی اعلام آماده‌باش کرده و این دستگاه‌ها نیز برای امدادرسانی به هرگونه حادثه احتمالی از آمادگی لازم برخوردار باشند.

نیکروز نسبت به احتمال تخریب و خسارت به محصولات کشاورزی نیز هشدار داد و تصریح کرد: به همه کشاورزان توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد خسارت ناشی از وقوع مخاطرات را مدنظر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به عشایر و دامداران در همه شهرستان‌ها توصیه می‌شود از استقرار در ارتفاعات به علت احتمال وقوع صاعقه و از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها به علت احتمال رخداد سیل خودداری کنند.

مدیرکل ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعضای پیشگیری مدیریت بحران استان ضمن آمادگی کامل، هماهنگی لازم را به منظور فراهم کردن تمهیدات لازم از جمله اطلاع‌رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی برای رعایت نکات ایمنی به عمل آورد.

نیکروز با قدردانی از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مواقع بحران و سیل گفت: اقدامات پیشگیرانه به منظور برقراری تردد ایمن مسافران در جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی از جمله بازدید از آبراه‌ها، پل‌ها و پاک‌سازی زیر پل‌ها در محورها در دستور کار قرار باشد.

وی تصریح کرد: از شهروندان می‌خواهیم از هرگونه تردد، استقرار و تجمع در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، دریاچه و دیگر تأسیسات آبی پرخطر خودداری کنند.

کد خبر 711796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.