محلول یخ‌زدا هیچ‌گونه مشکل زیست محیطی ندارد

شهردار زنجان با بیان اینکه مواد اولیه کارخانه محلول یخ‌زدا محلول نمک دریایی و آب است، گفت: دانشگاه‌های استان زنجان درصدد هستند تا بتوانیم ترکیبات دیگری به محلول اضافه کنیم تا اثر نمک را به حداقل برسانیم.

علیرضا فیروزفر در حاشیه عملیات مانور زمستانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان، اظهار کرد: طی سال گذشته با استفاده از محلول یخ‌زدا میزان مصرف نمک در سطح معابر و خیابان‌های سطح شهر ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه محلول قبل از شروع بارش‌ها در سطح معابر مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: با ایجاد یک لایه در سطح معابر و خیابان‌ها در بارش‌های سبک نیاز به برف‌روبی نیست و در بارش‌های سنگین تیغه‌زنی به سهولت انجام می‌شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه در سال‌های گذشته علاوه بر استفاده از حجم بالای نمک و شن لغزندگی خیابان‌ها نیز بسیار بالا بود ادامه داد: استفاده از محلول یخ‌زدا تخریب آسفالت را به حداقل رسانده است.

فیروزفر با بیان اینکه مواد اولیه کارخانه محلول یخ‌زدا محلول نمک دریایی و آب است، گفت: دانشگاه‌های استان زنجان درصدد هستند تا بتوانیم ترکیبات دیگری به محلول اضافه کنیم تا اثر نمک را به حداقل برسانیم بنابراین محلول یخ‌زدا هیچ‌گونه مشکل زیست محیطی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اذعان به اینکه مدیریت شهری از اواسط تابستان برای عملیات زمستانی تمهیداتی اندیشیده است، گفت: در مجموع ۱۹۵ دستگاه ماشین‌آلات را به صورت آماده‌باش برای عملیات زمستانی مستقر خواهیم کرد و تعداد نمک پاش‌های شهر زنجان در عرض سال قبل سه برابر شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه طی دو سال گذشته تنها چهار نمک‌پاش در شهر زنجان وجود داشت و سال گذشته به ۱۱ نمک‌پاش مکانیزه و امسال به ۱۵ نمک‌پاش مکانیزه رسیده است، افزود: این امر نیروی انسانی و حجم نمک و ماسه‌ای مورد استفاده را تا حجم بسیار بالایی کاهش می‌دهد.

فیروزفر بکارگیری ۱۵ نمک‌پاش، ۱۲ مینی لودر، ۱۸ تیغه برف‌روب، ۱۰ گریدر، ۷۵ دستگاه خاور برای معابر فرعی و کوچه‌های تنگ، ۷ نیسان، ۱۱ لودر، ۲۳ تانکر برای محلول‌پاشی معابر را از جمله تجهیزات برف‌روبی امسال عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در حجم برف بالا از برف‌خور استفاده خواهیم کرد، افزود: برای رفاه حال شهروندان ۸۵ هزار کیسه ماسه و نمک امسال تدارک دیده شده است که در مخازن مختلف در سطح شهر قرار داده خواهد شد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه ۱۵۰ نقطه آب‌گرفتگی در سطح شهر شناسایی و رفع شده است، اذعان کرد: برای اولین بار در یک سال گذشته شش کانال اصلی در سطح شهر احداث شد.

فیروزفر با تاکید بر فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در روزهای برفی گفت: ۸۰۰ نفر در عملیات زمستانی امسال فعال خواهند بود.

وی گفت: مدیریت شهری تمهیداتی اندیشیده‌اند تا شهروندان زمستانی زیبا را تجربه کنند.

کد خبر 711738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.